Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Nu har jag sagt upp TV-licensen men...

  1. #1

    Nu har jag sagt upp TV-licensen men...

    ...tjejen i kundtjänst sa att dom kommer att komma hem till mig och kontrollera omgående. Stämmer detta eller är det bara tomma hot?

    Tror ni att kontrollanten kan få för sig att titta in genom brevlådan, i så fall är det kört eftersom tv:n står i princip innanför dörren :/

  2. #2
    De kan mycket väl knacka dörr, men de har ingen som helst rätt att tvinga sig på för att kontrollera att du har TV med mottagare. Har en kompis som fick besök en dag (iofs ca 10 år sedan) i sin etta, TV:n på högsta volym i bakgrunden "Hej, du betalar inte licensen. Har du någon TV?"
    "Näe, ingen TV här inte"

    Så blev det inget mer...själv skulle jag dock aldrig våga göra så utan skriva upp mig omedelbums och det är väl snarare det de hoppas på med sina besök.

    /ElFeo

  3. #3
    Som vi alla "paraboltittare" här i forummet, kan säga upp tv licens,eftersom en tv utan kanalväxlare är en monitor (inte tv ) man kan titta parabolkanaler( inte tv kanal) genom mottagare+monitor . :lol: :lol:

  4. #4
    Fast då gäller det att man inte har en video och att man verkligen inte har tuner i sin TV.
    ALLA frågor ska ställas publikt i forumet och inte via PM till ComHit crew.

  5. #5
    Ja ! det stämmer , om man tar bort tv tuner (kanalväxlare) från tv och video, så man kan titta kanaler från parabol utan att betala tv avgift.

  6. #6
    Jag har hört att dom har ändrat lagen så att man ändå måste betala licens även om man har tagit bort tunerdelen. Hur som hellst spelar det ingen roll eftersom jag inte har parabol.

  7. #7
    "Jag har hört att dom har ändrat lagen så att man ändå måste betala licens även om man har tagit bort tunerdelen. Hur som hellst spelar det ingen roll eftersom jag inte har parabol."
    Det ovan har ej hänt ännu.

    I övrigt om tvlicens förändringar:
    Ja detta är korrekt men det är troligen på gång en förändring av regelsystemet-
    Mitt förslag är att antingen prata arabiska i telefon(bara en kul grej) eller när de frågar om TV så ( börjar du prata om chansen att bli frälst av Jesus om ringaren går med i Jehovas eller) helt enkelt säga att "Nej, jag har ingen TV". Om din tv står på så säger du "Nej jag har ingen TV, men däremot en Monitor som ej kan ta emot tv signaler utan endast datatrafik och ni är välkomna att undersöka detta när ni har fått erforderliga tillstånd."

    Ps. eller så gör man som min kompis. Ringer till radiotjänst och ber att få bli tv-peljare. Han blev det och fick listor på alla i kommunerna runt han om vilka som betalat och vilka som ej betalat. Behöver jag säga att han inte hade betalat tvlicens men å andra sidan var det hans jobb att kontrollera sig själv. DS

  8. #8
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2003
    Inlägg
    203
    Tackad
    2 gånger
    LOL
    "Ps. eller så gör man som min kompis. Ringer till radiotjänst och ber att få bli tv-peljare. Han blev det och fick listor på alla i kommunerna runt han om vilka som betalat och vilka som ej betalat. Behöver jag säga att han inte hade betalat tvlicens men å andra sidan var det hans jobb att kontrollera sig själv. DS"

    Undrar om detta funkar med skatteverket, dvs bli granskare för sitt eget område? ;-)

Liknande ämnen

  1. Kan man se fria kanaler när man sagt upp avtalet?
    Av guran10 i forum Canal Digital
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-04-15, 19:36
  2. Sagt upp Viasat men har kort kvar.
    Av glasfar i forum Övrigt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-01-29, 17:04
  3. Sagt upp avtalet
    Av frejac i forum Boxer
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-01-25, 23:45

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss