Sidan 4 av 4 FörstaFörsta ... 234
Resultat 31 till 35 av 35

Ämne: Seriekopplade elkontakter?

  1. #31
    Citat Ursprungligen postat av TouchMan65
    På denna sida har du alla bra formler du kan använda dig av.
    Jo, men det hjälper inte om jag vill veta om sladdarna kommer brinna!

  2. #32
    har du bara rätt propp i (minsta 10A förr fans 6A men de ledningarna som var 6 igår är godkända för 10 idag)
    Behöver du 16A så måste kablar från proppskåpet bytas

    bara att tuta o köra, proppen ska ryka innan kabeln... är det tänkt iaf
    VU+

  3. #33
    Det är som sagt bara att tuta och köra under de förutsättningar vi räknat upp.

    * 10 A
    * INGA ledningslbyten

    Ja osv osv....good luck ElFeo, men passa dig så du inte får.....ElFEL.
    MC-buren MV-Coach.

    SÖK via SÖK-funktionen! Frågor ställs i forumet, INTE till mig!

  4. #34
    Citat Ursprungligen postat av TouchMan65
    Ja osv osv....good luck ElFeo, men passa dig så du inte får.....ElFEL.


    Då detta har blivit den mest populära tråden genom tiderna (eller kanske inte ) så kan jag härmed meddela att uttagen är ditsatta och det fungerar tåget! 10 seriekopplade uttag (ja, jag vet att vissa sa Paralell...) varav 4 är kopplade till en strömbrytare så att man kan slippa "Vad är det som tjuter...." när man ska sova. (Fyi, Min hubb låter lite, lite när den är påslagen. Inget man hör med vanliga killöron....)

  5. #35
    Hmmm ska nog inte sväva ut med en massa beräkningar nu. Men du kan ju tänka dig om du kopplar in belastning på alla uttagen med endast en fas. Fast det beror ju på vad du belastar med. :-O

    10 uttag på EN 10 A säkring= GERENELLT 1 A/uttag kan man då säga.....vet inte vad SSF (Starkströmsföreskrifterna) säger om antal uttag per fassäkring...?

    OBS!! Passa dig om inte eletriker godkänt detta och du fått skriftligt på att denna ansvarar för installationen. Försäkringsbolagen är INTE nådiga om det framkommer någon om ansvar. Tänk på det, ett gott råd.
    MC-buren MV-Coach.

    SÖK via SÖK-funktionen! Frågor ställs i forumet, INTE till mig!

Liknande ämnen

  1. Seriekopplade digitalboxar
    Av Mahalio i forum Övrigt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-09-30, 11:35

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss