Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 20 av 20

Ämne: Hur funkar UCS?

  1. #11
    @X

    Algoritmen som används är ju känd = Via1
    Om algot är detsamma så kommer man att få ut en nyckel
    Om det inte är det så vet man ivf det, då har vi slitit förgäves.

    Alternativet är att sitta på sitt arsle och glo på en svart skärm eller att försöka göra nått

  2. #12
    T-Bird:

    Jag kan ju glädja dig med att du totalt missupfattat vad jag skrivit, och läst in saker mellan raderna som egentligen inte står där.

    Till att börja med kan du läsa mitt första inlägg i tråden en gång till. Vad står det där? Jo, "Har gått med i UCS-projektet, men skulle vilja ha lite mer info". Vad tror du jag gick med för? För att jag är en lamer som inte vill hjälpa till? Ja, det kan du ju tro om du vill.

    För att förtydliga så låt mig säga så här: jag hjälper gärna till och bidrar, bara jag vet att det verkligen tillför något vettigt. Det är ingen vits med att ägna år åt att knäcka fram en nyckel till en enda provider, oavsett om det är Comhem eller nån annan, eftersom man då måste göra om samma sak med alla andra providers och när vi är klara med det så har alla redan bytt till typ Via 8 eller nåt annat för länge sen. Jag ser ingen anledning att slösa tid på sånt.

    Alltså, tills nån har förklarat vad vinsten med detta projekt är, så skiter jag i det. Vill du tolka det som att jag inte vill bidra, så var så god. Jag kunde inte bry mig mindre.

  3. #13
    Algoritmen som används är ju känd = Via1
    Om algot är detsamma så kommer man att få ut en nyckel
    Om det inte är det så vet man ivf det, då har vi slitit förgäves.
    Ok. Vad menar du med "algot", trodde först du menade algoritm. Har inte hört denna term förr.

    Om du menar att man på detta sätt försöker jämföra sig fram till om Via2 använder samma algoritm som Via1 så vore det intressant att få veta hur det går till.

  4. #14
    Har en 1000Mhtz så tar några dagar innan jag är klar men bidrar ju altid med något =)

    Citat Ursprungligen postat av T-bird
    Det är bara processorn som avgör hur fort (eller långsamt) det går.

    Den vassaste som jag har är en P4 2.4 GHz ca 10500 K keys/sec. en area på 15 timmar

    När jag gick med för 1 1/2 år sen så dammade jag av en gammal 120 MHz som hade stått i en skrubb, den tog 4 veckor på sig (hamnade i skrubben igen)
    "KEEP YOUR FRIENDS CLOSE,BUT YOUR ENEMIES CLOSER"

  5. #15
    Jag kanske är lite slö att skriva men med "algot" menar jag algoritmen.

    Man försöker alltså göra en Brute Force på en 08 nyckel för en icke namngiven provider med hjälp av algoritmen för viaccess1

    Om algoritmen är densamma så kommer man att lyckas.
    Om man inte hittar den så vet man ivf att algoritmen för viaccess1 <> viaccess2

  6. #16
    Aha, men hur kan den verifiera att man fått fram rätt nyckel eller inte?

    Provar den varje gång ifall 08-nyckeln kan dekryptera en av providerns OP-nycklar?

    Då är jag med på vad det är frågan om...

  7. #17
    Det finns ett ställe till för information och det är Vkeys och detta är hämtat ur deras Brute Force FAQ

    Vi har ett krypterat kontroll ord och ett dekrypterat kontroll ord som är loggat från en provider.
    Keyfinder använder via algoritmen på den första nyckeln i området på det krypterade KO och jämför med resultatet
    på det dekrypterade KO från loggen. Om de matchar så har vi hittat nyckeln,
    om inte så höjer vi nyckeln och försöker igen med 2^64 möjliga nycklar.

  8. #18
    hehe 2^64

    Säjer bara en sak!!! holy fuck :smile:

    /KLAS

  9. #19
    Citat Ursprungligen postat av X.
    T-Bird:

    Jag kan ju glädja dig med att du totalt missupfattat vad jag skrivit, och läst in saker mellan raderna som egentligen inte står där.

    Till att börja med kan du läsa mitt första inlägg i tråden en gång till. Vad står det där? Jo, "Har gått med i UCS-projektet, men skulle vilja ha lite mer info". Vad tror du jag gick med för? För att jag är en lamer som inte vill hjälpa till? Ja, det kan du ju tro om du vill.

    För att förtydliga så låt mig säga så här: jag hjälper gärna till och bidrar, bara jag vet att det verkligen tillför något vettigt. Det är ingen vits med att ägna år åt att knäcka fram en nyckel till en enda provider, oavsett om det är Comhem eller nån annan, eftersom man då måste göra om samma sak med alla andra providers och när vi är klara med det så har alla redan bytt till typ Via 8 eller nåt annat för länge sen. Jag ser ingen anledning att slösa tid på sånt.

    Alltså, tills nån har förklarat vad vinsten med detta projekt är, så skiter jag i det. Vill du tolka det som att jag inte vill bidra, så var så god. Jag kunde inte bry mig mindre.
    Släpp ägget nån gång!!!! :evil:

    Sök nycklar istället. :lol:

    Du säger ju själv att du inte vill slösa tid. Hur orkar du då sitta och skriva inlägg om saken? :shock:

  10. #20
    alvar:

    Släpp ägget själv... Jag tycker knappast det är för mycket begärt att få veta vad ett projekt går ut på om de vill ha ens hjälp.

    Men hur som helst... Nu vet jag ju.

Liknande ämnen

  1. Funkar era MII?
    Av vikingman i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-08-30, 13:10
  2. GK AU funkar hos mig!!
    Av musse64 i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-10-17, 11:18
  3. Funkar SI för mig?
    Av ZxD i forum Övrigt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2003-04-02, 16:11
  4. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-03-25, 10:59

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss