Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: musiktips: taktkänsla

  1. #1

    musiktips: taktkänsla

    Tjo!

    Jag letar efter musik som är lagom att gå till, i snabbt tempo med tydlig taktkänsla.
    Optimalt om varje fotisättning matchas av låten..

    Utan musiken så tappar jag lätt tempo..
    Någon som har några bra förslag?

    Jag är allätare på musikfronten, men kanske inte alltför konstiga saker?

    Tacktack.
    "Never argue with an idiot, they'll drag you down to their level and beat you with experience"

  2. #2
    Kanske Yello, du vetlåten rubber man, The race osv är ganska tydliga, Eller kanske ZZ-Top, eller om du skall gå jä.... fort så prova Scooter.
    Jag är inte dum i huvudet, jag har bara otur när jag tänker.
    /samoth

  3. #3
    Sök på marchmusik? Är ju liksom specialskrivet för ändamålet....

  4. #4
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Nov 2002
    Inlägg
    3 219
    Tackad
    14 gånger
    äh va fan nästan all musik har väl bra takt i sig (förutom right here right now-låtar kanske). Finns väl många iofs som inte har sån tydlig takt, men de allra flesta har någon sorts takt som man lätt hör och kan gå till

  5. #5
    Hehehe. Jo, iofs.

    Idag kör jag med radio, men varje gång det kommer en lugn låt, radiosnack eller bara lugna passager i låtar som annars är ok takt på, så drar jag ner på tempot :/

    Marchmusik skulle jag nog bli trött på efter en minut eller två, men tack i alla fall, ElFeo. Dessutom tror jag inte dom håller tillräckligt högt tempo..

    edit: Fixade hem scooter, verkar funka bra - iaf den låten jag lyssnade på just nu. Tack!
    "Never argue with an idiot, they'll drag you down to their level and beat you with experience"

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss