Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: DVB-S, söka feedar. vilket program till datorn?

  1. #1

    DVB-S, söka feedar. vilket program till datorn?

    Tänkte börja söka lite feedar där ute men vad finns det för bra program för att söka igenom alla frekvenser och olika sr,pid mm. Har ett DVB-S kort twinan ci.

  2. #2
    Är det ingen som vet hur jag ska gör för att hitta allt därute :cry: . Ett bra program för att se om det är signal och om jag har lyckats hitta rätt satellit :smile:

  3. #3
    vad använder du för program för att kolla på kanaler i övrigt med ditt Twinhan kort? Kör du bara med ett LNB eller har du flera LNB kopplade till kortet ?

  4. #4
    jag har 2 lnb med vanlig switch. Använder twinhans program.

  5. #5
    så det funkar klockrent för dig att switcha mellan två LNB i Twinhans program VisionDTV jag har hört att det ska vara problem men det är det tydligen inte då ?

  6. #6
    Nu verkar det inte funka bra. Testade lite och min tallrik är tydligen riktad mot astra 3A. Trodde först att ja hade den mot Astra på 28.2/5. När jag söker på Astra 3 händer inget, har inte ens kvalite på signalen men när jag söker på Astra 2 28.2/5 så kommer alla kanaler upp som finns på Astra 3 efter en stund...helt mysko...

    Det fungerar inte klockrent, är väldigt strulit med twinhans program. den tappar signalen när man använder sig av switch...men förut när jag hade den mot thor /Sirius så funka det jätte bra efter att jag hållt på med inställningarna ett tag och sökt igenom satelliterna....Brukar oftast använda ProgDVB, Mytheatre eller DVB Dream. Fast det är skit jobbigt å få det att funka med alla codec o graph. Har Windvd 6 och Powerdvd 6. Fattar inget av codec o graph o nu är bilden dålig och det hackar ibland....Har 2ghz P4, 512 ram (266) 256 mb ATI 9550, 120 + 120 gb raid 0

  7. #7
    okej... jag har framförallt problem med switch. när det gäller mitt Twinhan kort. Jag kan inte switcha alls nästan. Men jag ska prova med MyTheatre och se om det går bättre.

Liknande ämnen

  1. Vilket DVB-C kort till datorn?
    Av newneal i forum Hårdvara
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-09-27, 16:08
  2. vilket kort och vilket program
    Av lacrits68 i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-05-13, 05:33
  3. Vilket Tv kort till datorn?
    Av Ravenofoden i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-07-02, 15:40
  4. vilket program till conaxEMU
    Av mickep i forum Canal Digital
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-03-03, 16:58
  5. Vilket program till Thomson?
    Av Hugge i forum Boxer
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-02-20, 16:33

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss