Sidan 15 av 16 FörstaFörsta ... 513141516 SistaSista
Resultat 141 till 150 av 155

Ämne: Dom fria kanalerna är HELT gratis...

  1. #141
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    folke, HAHA, klart det inte stämmer.

    Om du skaffar dig en box, alt. aktiverar ett abonnemang hos dem med betalkanaler, eller fria kanaler som du säger, så kan du använda boxen i HELA EUROPA, enda begränsningen är att man måste kunna ta emot signalen från satelliten. Så bor man t.ex. i Spanien behövs förmodligen runt en 1.5meters parabol för mottagning, men i Danmark (hela norden) är det 70cm parabol som gäller.

    Precis som du säger är det copyright som gäller, därför använder sig folk som bor utomlands av "bulvaner" eller tredje-parts förmedlare som sköter, betalning, fakturor osv. Vill hon ha just dessa kanaler, skaffa viasat grejen och aktivera den, testa att allt funkar hos dig (antar du redan har parabol) sedan bara ta med boxen och montera upp i Danmark där hon bor, rikta in parabolen på viasat och hon får kanalerna.

    Däremot är det DU som måste teckna abonnemang, eller stå som kontaktperson, du måste sköta kontakten med viasat om hon t.ex. måste byta box osv. Iofs så kanske man kan ringa till kundtjänst från danmark och be dem regga upp en ny box-id om den boxen man har går sönder, bara man inte SÄGER att man ringer från Danmark.

    Antar du förstår vad jag syftar på

    Lycka till

  2. #142
    Citat Ursprungligen postat av folke Visa inlägg
    Mitt barnbarn (och min dotter) bor i Danmark. När jag ringde Viasat fick jag höra att om jag bor i Sverige kan jag med parabol och av Viasat godkänd box utan programkort i se alla fria kanaler som är fria i Boxer. Jag måste anmäla boxens id till Viasat. Om jag sedan packar ner alltihop, åker till min dotter och monterar upp det hos henne så kommer det inte att funka säger Viasat. Stämmer detta i verkligheten?
    Om jag vill öppna detta hos svenska Viasat och berättar att jag bor i Danmark så säger Viasat nej med hänvisning till upphovsrättsregler.
    Någon boende i Sverige måste stå som användare, sen har dom ingen som helst aning om var boxen befinner sig.
    Du kan alltså inte vara helt ärlig och säga att den ska till Danmark (det är av upphovsskäl) but who cares :lol:
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  3. #143
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av folke Visa inlägg
    Mitt barnbarn (och min dotter) bor i Danmark. När jag ringde Viasat fick jag höra att om jag bor i Sverige kan jag med parabol och av Viasat godkänd box utan programkort i se alla fria kanaler som är fria i Boxer. Jag måste anmäla boxens id till Viasat. Om jag sedan packar ner alltihop, åker till min dotter och monterar upp det hos henne så kommer det inte att funka säger Viasat. Stämmer detta i verkligheten?
    Om jag vill öppna detta hos svenska Viasat och berättar att jag bor i Danmark så säger Viasat nej med hänvisning till upphovsrättsregler.
    Det är inte alla kanaler som går fria i Boxer som finns med i Viasats frikanalspaket. Dessutom håller Viasat på att döpa om det till SVT-paketet och efter 1 augusti är det bara SVT-kanalerna som skall vara fria hos Viasat. Vill du t.ex. ha TV4 och TV6 efter 1 augusti så får du köpa kort av Viasat...

  4. #144
    Jag har en Hyro4000 box, den har Viaccess stöd. Kan jag få Viasats gratiskanaler då?

    Om nej, vilka boxar är godkända av Viasat?

  5. #145
    Seniormedlem bpls avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    870
    Tackad
    23 gånger
    Du behöver en Viasat godkänd box. Viasat använder NDS Videoguard inte Viaccess...

    http://www.viasat.se/node/78

    Jag har en Viasat box som ligger i garderoben, du kan få köpa den om du vill (DS230NV) helt ny, aldrig använd!
    | DM500S - OpenPLi | T55 - 0.8W 4.8E 13E 19.2E |

    BLACK AT HEART!

  6. #146
    Jag beställde det igår, efter att ha läst här på forumet. Flyttade nämligen in i ett hus med parabol och mottagare, men inget kort. Tittar inte så mycket på tv, så jag kan gott ha de fria kanalerna.

    Har ringt Viasat typ 7 gånger om det, men då har de varje gång försökt pracka på mig paket för typ 200 kronor i månaden men först när jag ringde och frågade efter detta specifika paket så fick jag svar om det ;-)

    De sänder ut ett kort till mig, och behövde mina uppgifter och boxid. Vill jag ha TV4 och TV6 också får jag betala 56 kronor i månaden i kortavgift, annars ingen kostnad för kortet.

  7. #147
    Jag har haft de fria kanalerna på min Nokia 9902 samt ett snikpaket som tillkom för ett par år sedan (295:-/24 mån). Nu har man tagit bort SVT1, SVT2, SVT24 samt Barn/Kunskapskanalen från kortet, med utan kort kan jag fortfarande se dessa kanaler. De övriga fria kanalerna (som skall försvinna i augusti) är helt borta från boxen, men kvar på kortet.

    Om tanken är att man skall ta ut kortet för att se SVT och stoppa in det för att se allt det övriga, i stället för att låta alla kanalerna ligga på kortet så känns denna lösning från Viasat mycket korkad.

  8. #148
    Kan bara nämna att det funkar mkt bra att ta emot Frikanalspaketet utomlands... :-) Bor själv i Finland. Anser att det är lagligt att göra det i mitt fall (eftersom jag ändå har SVT, TV4 och TV6 via kabeltv, sedan är jag lite speciell som hellre tar emot dem via parabolen. ;-)

    Det som suger riktigt mycket är att Viasat inte säljer några abonnemang innehållande de vanliga svenska kanalerna (SVT och TV4) i t.ex. Finland. Trots att de ligger på samma satellitplattform som finska Viasat. Antar att det är samma sak i Danmark/Norge. Man kan få ett abonnemang där TV3 och TV6 ingår men det räcker ju liksom inte riktigt.

    GLOBALISERA VIASAT (och övriga TV-operatörer) NU!!!!!!! Inse TV-leverantörer att folk kollar inte längre bara på "sitt eget lands" TV. Så har det varit här i Finland i många år (man har satt upp egna centralantenner i byarna i Österbotten för att kunna ta in och återdistribuera de analoga TV-sändningarna från Sverige), det är bara politikerna och TV-bolagen som verkar vägra inse att det finns en efterfrågan på andra länders TV.

    / Per

  9. #149
    Varför skulle SVT sändas gratis i grannländerna när vi i Sverige inte kan få deras motsvarighet till SVT. Vi betalar ju 2000kr/året bara för att kunna se SVT, så varför skulle grannländerna få snylta på dessa kanaler utan att betala kan man fråga sig.
    Om du vill ha Svensk tv får du skaffa ett svenskt abonnemang till en adress i Sverige eller fråga någon vän i Sverige om de kan skaffa ett extrakort till dig.

  10. #150
    Citat Ursprungligen postat av addat Visa inlägg
    Varför skulle SVT sändas gratis i grannländerna när vi i Sverige inte kan få deras motsvarighet till SVT. Vi betalar ju 2000kr/året bara för att kunna se SVT, så varför skulle grannländerna få snylta på dessa kanaler utan att betala kan man fråga sig.
    Om du vill ha Svensk tv får du skaffa ett svenskt abonnemang till en adress i Sverige eller fråga någon vän i Sverige om de kan skaffa ett extrakort till dig.
    Men det perlun skriver är att globalisera Viasat och andra TV-operatörerna och det innebär de facto att man betalar för grannländernas kanaler om de sätts in i kanallistorna man prenumererar på. Jag byter t.ex. gärna bort alla barnkanalerna mot NRK och DK för oförändrad kostnad.

Liknande ämnen

  1. Frysningar på de fria kanalerna pvr600T
    Av fidde_x i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-06-01, 14:02
  2. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-03-22, 11:01
  3. De nya fria kanalerna?
    Av mikaelswe i forum Boxer
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-01-03, 22:17
  4. Gratis kanalerna?
    Av sarre i forum Boxer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-08-03, 09:11

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss