Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Timeshift fungerar inte på min dm7025

  1. #1

    Timeshift fungerar inte på min dm7025

    Finns det nån vänlig guru som kan hjäjpa en nybörjare ?

    Mitt prolem är att timeshift funktionen ej fungerar som den ska, man kan pausa men inget spelas in utan när man släpper pausen så hoppar den fram till pågående sänding och bilden börjar hacka... :shock: Jag har en dm7025 med gemini-230 installerad.

    :?

  2. #2

  3. #3
    Noop :-( testade inte den med "vanliga imagen " som var installerad när jag köpte den.

  4. #4
    Jag installerade en tidig Gemini (minns inte vilken version) på mina föräldrars 7025:a och där fungerar timeshift utan problem.

    Däremot är det inte så användbart som jag hade hoppats på, då det blir trassel om det visar sig att man inte hinner se klart det shiftade innan nästa höjdpunkt börjar (på en annan kanal). Då skulle man vilja byta kanal och överföra resterande shift till en vanlig inspelning som man kan titta på senare, alternativt byta kanal för själva timeshift-inspelningen medans man ser klart nuvarande shift. Detta går inte, såvitt jag har sett, så det känns bättre att göra en vanlig inspelning som man börjar titta på innan den är klar.


    Edit:
    Nog borde den väl hamna på HD:n, men den försvinner väl när man avslutar timeshiftningen (eller finns den kvar tills man timeshiftar nästa gång)? Eftersom boxen inte står hemma hos mig har jag inte haft möjlighet att göra några uttömmande tester på detta.

    (Kunde inte göra ett nytt inlägg då jag påstods ha senaste inlägget i tråden, skumt... :think: )

  5. #5
    Jag har då för mig att en timeshift insp i Gemini spelas in på disk i bakgrunden, åtminstone i en 7020

Liknande ämnen

  1. VIASAT fungerar inte...
    Av Lasse_67 i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-07-24, 12:29
  2. M-II fungerar inte
    Av Piri i forum Canal Digital
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-01-21, 23:14
  3. MII, fungerar inte......??
    Av daveth i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-04-10, 21:41
  4. [LÖST] ppv sport fungerar inte
    Av colinares i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-09-28, 19:21

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss