Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Jaha då var det kört för oss med Thomsonboxar...

  1. #1

    Jaha då var det kört för oss med Thomsonboxar...

    Jag har unvikit att stänga av min box efter som den uppdaterar i standbyläget...men från och med igår Lördag så var bilden blå med text om uppdatering :shock: som jag ej kunde få bort på annat sätt än att bita i det sura äpplet och uppdatera :cry:
    Och som jag läste i en annan tråd här någonstans angående "Ringa Viasat" så är det sant...man måste ringa viasat efter uppdateringen för att uppge parabolkortnummer och sedan ett kontrollnummer som man får via Boxen på tv-skärmen..sedan öppnas boxen igen för alla kanaler utan att man ska sätta i nytt kort...Har själv ej fått mitt nya kort från viasat ännu det skall komma innom 2 veckor var svaret jag fick..så då var det slut för min del med freetv :cry: :cry: men bara för en tid hoppas jag för bas-abb på Viasat är inte mycket att hurra för.....

  2. #2
    Hehe min funbkar fortfarande hur bra som helst.. bar aå trycka på EXIT knappen när den blåa rutan kommer upp så är den borta sen :P

  3. #3
    IceBird skrev
    Hehe min funbkar fortfarande hur bra som helst.. bar aå trycka på EXIT knappen när den blåa rutan kommer upp så är den borta sen

    Gläds medan det varar grabben det slutar funka med Exit knappen det gjorde det för mej....så vänta du så ska du få se att du drabbas som alla andra,och om du klarar dej någon vecka till så får du snart ett samtal från Viasat där dom frågar om du behöver hjälp att uppdatera..( förutsatt att du har någon typ av abb förstås )

  4. #4
    Bara och dra ur sladden.

  5. #5
    Har märkt att den nu automatiskt typ reseter sig själv och sätter sej i standby mode självmant men hinenr man återgå snabbt till vanliga kanalerna så äre inga problem än... hehe jora dom kan ringa dom men vad kan dom göra ingenting, det är bar aå dra en visa.. typ man har flytatt å har inte satt upp parobaln eller kortet är trasigt eller bortrest eller vad som helst

  6. #6
    varför inte säga som det är?..inte olagligt att ineha pirat kort eller?

  7. #7
    Okej..men låt mej säga så här då...hur mycket är man villig att göra för att kunna se några kanaler gratis...Jag menar att som det var tidigare med att man fixade sig ett kort och kunde sedan kolla på allt..det var långt mellan kodbytena...sedan kom täta kodbyten och olika spärrar typ time lock m.m. Vi accepterade detta oxå vi gratis tittare..och det fanna alltid någon någonstans som hittade en lösning på dåvarande problem så det var okej och inte så stort besvär dessutom så var det ju roligt att mixtra med detta.... Men som det är nu så vet ju alla att gratis tittandet är snart över för alla det är bara en tidsfråga innan alla boxar som Viasat anser vara godkända är uppdaterade för dom andra boxarna tar dom ingen större hänsyn till..tro mej...dom som har någon sådan box kommer att få ett erbjudande att byta box och om den personen inte vill så skiter viasat i det...sedan släcks det gamla systemet ner....Och att hålla på att dra ur sladden m.m. dom sista veckorna eller månaderna vete faaan om jag har lust med dessutom är det sommar och minimalt med TV-tittande för min del ändå...så jag personligen bet i det sura äpplet och lät boxen uppdateras...
    Jag ger inte upp hoppet om att det så småning om kommer en lösning för alla att Viasat och dom andra leverantörerna system KNÄCKS så det brakar högt...
    Vill passa på att önska alla här en Trevlig sommar med mycke grillat och ÖL

Liknande ämnen

  1. Nuär det kört
    Av bojorgen i forum Canal Digital
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-12-23, 09:51
  2. Jaha nu var det roliga slut!!!
    Av gollum i forum Viasat
    Svar: 32
    Senaste inlägg: 2004-09-14, 17:55
  3. Nu är det kört!!
    Av nicko1 i forum Canal Digital
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2004-02-10, 22:55
  4. Är det kört utan PPUA?
    Av k-bear i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-08-29, 16:00
  5. kört fast
    Av caspian i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-08-28, 16:02

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss