Kollar man lite på blocket och tradera mfl. efter "dreambox" eller vu+ mfl så är det inte så många man hittar nu och oftast är det äldre enigma1 (dvs...
oavsett så hade detta varit ett ickeproblem om ”dekoderlagen eller lagen beträffande viss avkodningsutrustning” från 2000/2014 hade implementerats på...
Hållit på med satellit tv sen 1988, när astra 1a kom.
motorstyrd sen 1990.
meckade med d2mac/eurocrypt och även videocrypt på 90-talet.
digital sen 99. meckade mkt 99-03, irdeto, betacrypt, seca, viaccess o conax.
3st humax irci5400
1st humax vaci5300 + conax + dragoncam
diverse canaldigital mediahw boxar (skräp!)
parabolerna finns kvar hos föräldrarna och används.
1st dreambox dm500c (comhem i lägenhet)
snart husägare, dax att ta upp parabolintresset igen :-)