Fler som har problem med Comboboxen?
Jag som många tröttnade på att vänta på koder häromdagen, så jag rusade i vild panik in på stora giganto å snabbtecknade ett kontrakt med djävulen för att åter få se sat-tv. Sagt å gjort, kopplade ner den gamla trotjänaren Triax, å förpassade den till garderoben. Jag kopplade in den fina spejsiga Comboboxen och rev i desperation upp det medföljande kuvertet med det nya betalda kortet. In med det å så var man igång!
Nu började problemen! När jag väl listat ut hur jag skulle lägga upp favvolistan så slog jag mig ner i soffan å började zappa runt. Men så trögt det gick! Den så tidigare snabba skiftningen av kanaler gick nu i slow motion. en evighetsväntan när en ny kanal valdes innan texten "kodad kanal" kommer upp. Efter ännu en stund så avkodas kanalen och jag kan titta. Detta upprepas vid i stort sett alla kanalbyten! Det är inget som går över heller, utan fortsätter hela tiden. När jag väljer kanal 1 så visas den direkt, men efter några sekunder fryser bilden, för att sedan hoppa i gång igen. Vilket mörker! Jag kollade och jag har ingen svag signal, och heller inga "pixlar" i bilden. Det funkade ju bra med triaxen med tallriken i exakt samma läge förrut.
Nu till min fråga: Är det fler som upplever detta med Comboboxen, eller har jag gjort nån miss? Visst jag kan fråga CD, men vill gärna dryfta detta med er ärrade free-tv vänner först.
Mvh Matte :?