-
Java script till Acrobat
Är nybörjare på det här med script så egentligen begriper jag inte mycket utav det men nu hade jag behövt ett som jag kan använda i Acrobat . Jag vill att scriptet ska öppna ett nytt fönter i IE med en bild av typ JPG.
Är det någon som är kunnig på detta område?
Det är nämligen så att jag har samlat massa information på en CD o det är bilder och pdf-filer på den... sedan har jag gjort så att den öppnar i IE så jag kan navigera efter en meny.
Hoppas att det finns en kort o bra lösning.
Tack på förhand...
-
Vad är det egentligen du vill göra? Har du en meny i ett pdf-document? Eller har du en HTML-meny med länkar till olika pdf-document?
Då kan du använda window.open för att öppna en ny sida, vet inte exakt syntax men typ Länk till bild
Om du har en meny i ett pdf vet jag inte hur du gör, kanske fungerar med html där också?
-
Jo det är en blandning av saker Html .PDF. JPG men problemet är att jag har ett pdf doc som har öppnats i min IE o i det pdf:et finns det länkar till olika bilder. Problemet är att när jag öppnar en bild så när jag går tillbaka med bakåt knappen i IE så kommer den inte ihåg att jag var på sidan 8 i pdf-dokumentet utan den går tillbaka till sidan 1 o det är väldigt irriterande. Det finns ju möjlighet att skriva in Java script i Adobe o det var tanken då att den öppnar ett nytt fönster med min bild istället för att använda samma fönster... är du med?
-
Ok, scriptet för att öppna ett fönster i javascript är då alltså window.open(URL, name [, features]). Sök på window.open om du vill veta mer. Sedan måste du ju trigga detta när du klickar på en länk i adobe, vilket jag inte vet hur man gör.