-
startat ej
försöktelägga in leatherface i går. när jag gjort allt t.o.m ändrat i init filen för att automatiskt köra newcam så gick något fel. när jag sedan startade om den så lyser lampan grönt men den kommer aldrig i gång. precis som att den läser initfilen men aldrig startar. går det att reseta boxen utan att man behöver ha den uppstartad? eller finns det någon annan lösning?
-
du ska inte lägga in cam i init filen.. de ska vara i camd_start och det fixar den automatiskt när du laddar ner plugins från pluginmenyn... antagligen har du fuckat upp nåt så det hänger sig där.. du kan telneta till boxen och fixa det ändå fast enigma inte startas... fast det där gäller bara i nyaste versionen som finns på http://www.dreambox-stuff.ath.cx
-
om man inte får kontakt med boxen då. provar med det ip som den alltid haft men det funkar inte. på routern lyser lampan men när jag "går in" i routern finns bara min dators ip på listan. går det ev. att komma åt den med nollmodemkabel?
-
Ja, får du inget ip av routern och du inte kan komma åt menyerna i dreamboxen så låter de inge vidare... nollmodemkabel går bra att använda. använd DMM's DreamUp för att lägga in leatherfaces image.
-