-
Stort HJÄLP
Jag har ett PROBLEM med stora bokstäver..
När jag startar en av datorerna startar ett program som heter Virus alert någonting .
Trycker jag på den då startar ett progra i explorer som vill att jag laddar ner ett virus program.
HUR FÅR man bort detta
HJÄLP................
-
Låter som att fått in nått skräpprogg :(
Sånt startas vanligtvis genom registret, om du känner dig osäker på att rota där så testa att få bort det med tex AD-AWARE
Du kan kolla i aktivitetshanteraren vilka processer som går och se om du ser nått du inte känner igen, kolla sen i registret under HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\Curr entVersion\Run
det startas förmodligen där.
Markera isåfall den nyckeln och tryck på delete, är du lite försiktig så kan du först exportera nyckelvärdet så är det enkelt att återskapa.
Boota sen om datorn och se om det försvunnit, om JA så radera det också.
-
tyvärr hände det inget på den fronten.
det kommer ändå fram som en transparant liten ruta.
finns det flera förslag
-
Hmmmm.
Format C: !
Lycka till
-
Nej det behövs inte.
tog en återställnings punkt. hoppas det funkar....
-
Ladda hem ewido. Tycker det är bästa spyware/adware-programmet atm.
http://www.ewido.net/en/download/
fri 14-dagarstrial.
-
har många kompisar som får spy/adwares hela tiden så fort dom gör nåt hur mycke dom ens rensar.. min erfarenhet är att det som bäst brukar funka är att installera om... fast hur mycke jag än varit dit och rensat åt dom och installerat om så har dom sån skit iaf efter några dar....
-
absolut uninstaller för att ta bort program med..
Regestry mechanic för att ta bort skräp i registret.
Ad Aware SE Personal för att stoppa sånt skit
-
hjälper inte alltid... skiten kommer tillbaka iaf oftast även om man brukar få bort en del iaf...men tja vill man köra windows får man stå ut med sånt tyvärr...
-
Hmmm
Håller med föregående talare. Tur att man slipper sådant skit. :D :D