-
db 7020
Jag har skaffat 7020s och har nu fixat en 160gig hårdisk.
Nu undrar jag om jag kan föra över filmer från datan eller från tv till data med hjälp av dcc pogramet..
Om inte,, finns det nått annat pogram som jag kan använda.
Vill inte mixtra för mycket för då lär alla kanaler försvinna om ni förstår vad jag menar.
sen så undrar jag
varför det tar sån tid för nästan alla viasat kannaler att öppnas.
medans canal + m.m går på nästan omedelbart.?
jag har 2mbit uppkopling..
Jag menar det går segt när jag byter kanal från cd till tv1000. och i bland får jag bara text och ljud men inte bild..
Då måste jag zappa vidare och sen tillbaka
-
Kör DCC's FTP funktion för att föra över eller installera FlashFXP på din dator och connecta till Dreamboxen... Så kan du föra över inspelat material från Dreamboxen till datorn...
Samma sak gäller vid överföring från datorn till Dreamboxen.. Tänk dock på att Dreamboxen bara klarar VCD/SVCD/DVD/MP3... Inte Divx/Xvid eller liknande format...
Vad gäller dina problem med kanalbyte så kan det bero på många saker... T.ex. vilken softcam du kör, vad servern kör för mjukvara m.m... Så skriv gärna lite mer info om t.ex. vilken image du kör, softcam, vilken programvara servern kör, vad du har för router...
-
boxen va klar när jag fick.
Det är Newcamd 6,04
sen står det på expert inställ Ngrab sreaming?
jag har BBB och jag fick en box med 6 uttag på router 4 till data 2 till tel. jag har BBB som tel op med
som du märker så är jag inte den bästa på det här :lol: :lol:
men jobbit är det som fan när inte canalerna kommer..
Nu vet jag att du värkar ogilla Newcamd.. kan jag byta cam utan att mina kanaler försvinner..
För jag sitter inte på serven polares polare ,,så jag har inge lust att leta efter killen/tjejen.. :oops:
-
Yepp... Ta bara en backup på newcamd.conf filen och sen in med Mgcamd och tillbaka med newcamd.conf filen OM den nu skulle ha blivit borttagen...
-
okej hur gör jag en back up..
kan jag gå in med dcc och kopiera den filen?
isåfall vart ligger den då?
-
Yepp det är enklast
/var/tuxbox/config/
-
hmmm
jag har inte tuxbox i var
i VAR har jag
backups
cache
lib
local
lock
log
run
spol
tmp
?
-
/etc/tuxbox/config då?
var så länge sen jag var på en 7020 så har glömt vart den ligger
-
japp där ligger den pric när du skrev hitta jag den
ett finger som det står
engma /etc/enigma
sen har jag en mapp Gsub
och när jag ska kopiera enigma så står det
enigma is a link sen att det inte går?
-
huh? det är bara newcamd.conf du behöver ta backup på...