-
Parabolproblem?
Är det fler än jag som haft problem med parabolen efter de senaste dagarnas blåsväder. Enligt den som gjorde vår installation är det vanligt att de vrids ur läge vid hård blåst, men när jag pratade med en annan återförsäljare mneade han att ingen hade ringt dem de senaste dagarna om detta problem. Så frågan är om den är dåligt uppsatt eller om det är fler än jag som har samma problem?
-
Hmmm.
Jag har installerat ett 10-tal pottor i fjällvärden & där är det enda sättet att få dem att stå stilla med att montera staglinor (4 mm stålvajer) på 3-4 punkter ytterst på tallriken. Annars vrider sig tallriken ofelbart. Jag har en kund som hade SVETSAT fast pottan i ett stålrör som var gjutet i backen, men vinden vred sönder parabolen ! Men med staglinor så får du ut belastningen, så då klarar det sig.
-
ofta att en svensson sätter upp stålvajer o skit...
bara vrida tillbax o fästa lite hårdare...
-
ställ in o skruva fast p-bolen så ändrar den sig inte. du kan göra en norsk så kanske den funkar...
-
Precis, har man problem med detta bör man fixa en mycket kraftigare montering. I alla fall så att den klarar det mesta.
Sedan får man ju räkna med att stormar som pumpar ut 40 meter / sekund vrider parabolen.
Så är det ju bara i annat fall måste du stadga upp den galet mycket, tror inte de flesta privatpersoner orkar bry sig om något sådant.