-
Editera kanallistan
Hej
Verkar ju som att det inte ska vara så svårt men jag hittar inte hur man ska göra för att sortera sin kanallista som man vill ha det. Har sökt men inte hittat på detta forum och googlat som fasen också.
Lite hjälp, hints och tips mottages gärna.
Tack på förhand!
Nisse
-
Ladda ner "openDBedit" från filarkivet så fixar sig dina problem...
-
Hej och tack för svar. Jag har nu laddat ner programmet och ändrat Ch.Nr til det som jag vill ha. När jag sedan laddar över alla filer till min dreambox och den kör reload kommando. Dock blir det inte någon ändring på boxen. Vad gör jag för fel, har jag ändrat i fel fält?
-
-
Hur gjorde du? Skapade du en ny bouquet och la till de kanaler du ville ha i den där? Jag brukar få starta om boxen innan jag ser dom nya listorna...
-
jag har inte gjort en ny bouquet, är kanske det som är trixet förståss. Ska testa, tack
-
när vi ändå snackar bouqutetter å redigering. kan man ladda ner sina favoriter från en dm500 (enigma1) och sen ladda in dom i en dm800 (enigma2)? satt för någon da sedan å försökte lägga mina favoriter ungefär lika som min 500 men halva jobbet är ju gjort om man kan köra in mina gamla favoriter. sen komplettera den med lite hdkanaler o.s.v
-
Vill minnas att enigma1 och enigma2 har olika upplägg vad gäller bouqetter så det går nog inte...