-
Humax+FunCard?
Hallojsan allihopa! :lol:
Fick min Humax 5100c idag. Är ganska nöjd förutom den är nästan lika trög som Sagem vid kanalbyten. :cry: http://www.pepzi.net/~comhit/forum/viewtopic.php?t=2611
Provade först ett AU Guldkort vilket funka fint även med PPV efter remotening med nya pigga koder. :lol:
Sen var det dags för mitt dyra vackra Funcard+Slipstream. Det funkade bra men det gick INTE att remota PPV med det.(kommer inte tillbaka till "changing PIN code" menyn efter slagit kod) :-(
Så jag brände om kortet igen och tog det andra alt:Funcard1.20 i MorPhex 3.6 när jag generera hexfiler.....men det iddes sig inta att vilja funka för det..... :cry:
Nån som har några ljusa ideér :idea: eller är GK kanske enda alternativet för PPV på Humax? :?
De pryttlar o prog jag använt är:MP 3.5 programerare,MK Extract v1.7,MorPhex3.6 o MultiProg09
PS. båda korten är baserde på samma textprovider! :wink:
NIKGUSTA
-
Har en Humax cable och det billigaste funcardet, har inga problem med PPV överhuvud taget.
:P
-
Tackar så mycket för svaret werdegast, men så värst mycket klokare blev jag ju inte. Nån som har något mer utömmande svar(typ vilka prog.osv) :roll:
-
om du har brännare varför lägger du inte in koderna med den istället?
-
Jovisst, men de var ju inte min fråga eller hur=)
Ny formulering på fråga: Kan man remotea en Humax med Funcard och i så fall hur?
Tacksam för utförligt svar=)
-
@nikgusta,
Öppna extee filen (som du skapat tidigare med morphex) med FunProm, klicka bort LCD switchen, spara filen och programmera om. (Edit VC -> Config -> klicka bort LCD -> OK -> Save Hex).
/Spock
PS. LCD-Lock Control Disable är till för tex uppdaterade Comhem boxar och Viasat Thomson som har 24-h lås.
-
Tackar för det suveräna svaret!!!Nu lirar remoten på mitt Funcard :!: :lol: :lol: :lol:
-
Har du några problem med din Humax i övrigt?
Jag är helt ny på detta..... :shock:
Har en Humax 5100 med GK a/u. Har problem med ppv, initierara CA modul samt att programet sänds ej eller är kodat. :?
Ibland funkar allt strålande i någon timme, och ibland bara stular det. :evil:
Alla tips välkomnas! :D
-
jepp....samma problem....fast funkar bättre med Funcard tror jag....men rätt som det är så blir det helt svart o så står det "Initierar Ci-modul" sen kommer bilden tillbaka lika snabbt....Grymt irriterande!!! har provat med original kort,guldkort o Funcard, och med Guldkort e de helt klart mest problem.
Köpte min på Etronicz för snart en månad sen....lurar på om de e nåt vajsing med ca-modulen,typ fel sort eller nåt?....annars tänker jag skicka tillbaka skiten! :evil: :evil: :evil: :evil:
Står det "programmet sänds ej eller är kodat" på nån kanal brukar jag hoppa fram till nästa kanal o sen backa tillbaka igen på den kanal som va kodad o då funkar det :? Helknäppt :cry: