-
Jag blir tokig snart!
Det känns att jag följer alla guider och alla post men forfarnade inga kanaler på min DM500C! Har testat med olika cam, Det roligaste var att text tv funkade fattar du eller? Vad gör jag för fel, undrar jag? Ska jag börja från börja? Fattar nada! Det känns att det funkar för alla! Allt är svart!!
-
Hmmm.
Att textTV funkar är inte ett dugg konstigt. Den sänds okodad, så det är perfekt att du får texten, då vet du att boxen har hittat kanalerna.
-
Förlåt att jag frågar men, har du ett orginalkort över huvudtaget?
-
Självklart har jag det!!! Och det är därför jag reagerar att jag ens inte se mina kanaler!! Tror ni att det är camen som måste ändras?
-
Har du kollat så kortet fungerar i en orginalbox?
-
Då måste ha en server på boxen också, typ NewCS eller CCcam som läser ditt kort + en klient, typ MgCamd...
Kör du CCcam behövs ingen klient då CCcam är server/klient i ett.
-
Det kanske var det som var felet att jag körde bara Newcs men nu ska jag testa CCcam och ser vad som händer. Måste man scanna igen efter eller? Mitt kort fungerar på Original boxen
-
Hmmm.
Kanalsökning / scanning har INGENTING med kortet att göra, däremot för att få bild så måste du ha i kortet.
-
Jag kanske måste göra någonting med mina cam som jag laddar ner! Finns inga guider till dess? Det verkar som att jag måste göra nåt annat känns inte färdigt!!
-
laddar du ner cams så måste du även ladda ner configs