-
Problem med canaldigital
Hej,
Jag har precis kopplat in min dreambox, jag har två LNB till en diseqc son går till min box. Den vänstra LNBen är inställd på sirius4. Saken är den att jag inte får in Thor på den andra LNBn, hur ska jag gå tillväga? Observera att jag är rätt ny på detta. Byter jag till en Thor kanal så får jag "Tuning misslyckades".
-
Den vänstra LNB sett från var?
Står du framför parabolen och tittar in i den ska du ha Thor till höger och Sirius till vänster, står du däremot bakom parabolen..... guess what happens =)
-
Tidigare instälningar
Hej Lennart !
Hade du en annan box tidigare som fungerade med dina två LNB inställningar eller är det även en parabol installation du gör ?
Har du flashat om din DreamBox eller är det orginal image ?
-
Lennart4shoo, prova att koppla förbi Disecq. Dvs koppla kabeln direkt till den LNB som är vissat, funkar det ? Bra koppla till den andra LNBn, får du nu in Canal Digital och allt funkar, bra då har du kollat att det inte är något fel på din parabol eller LNBer.
Då är det något med boxen och Diseqc'n som inte funkar. Man ska inte börja pilla på parabolen om den funkar så lika bra kolla så du vet. Man vill ju inte skapa mera jobb för sig själv än vad som behövs för att få det och funka.