-
Tappat alla satelliter
Har en db 7000s med gemini. Gick in via blåpanel och körde
satellite.xml loader vilket fick till följd att jag inte får fram några satelliter när jag ska göra en ny kanalsökning. Någon som vet hur jag ska göra för att få tillbaka dom utan att behöva flasha om boxen? (Har försökt att ladda ner en ny satellite.xml men det får inte plats i minnet.)
//Vesslan
-
Hmmmm.
Du kan börja med att radera ex. cables.xml & terrestrial.xml, & även den befintliga satellites.xml, sedan torde du få plats med en ny sat.
Skapa en fräsch via www.satellites-xml.eu
-
OK!
Gissar att den ska in under var/tuxbox/etc via ett ftp program
eller är jag helt fel ute?
//Vesslan
-
Hmmm.
Vet inte hur du gör men jag går alltid in i boxen mha telnet. FTP är enbart för filöverföring.
-
Och om du ska lägga in en ny fil matkoh är det inte filöverföring det handlar om då? Varför i h*****e måste du alltid hålla på å vara så dryg? Framförallt när du är fullkomligt medveten om att svaret på frågan är ett enkelt ja?
-
Kan du förklara lite utförligare. Är ganska kass på det där med telnet.
//Vesslan
-
Du kan använda valfritt FTP-program. Både för att radera filer och föra upp nya.
Telnet kan du iaf inte använda för att föra över filer, något matkoh mycket väl vet men ..... det ger väl inga stilpoäng att vara hjälpsam antar jag
-
Tack för det!
Fungerade perfekt med ftp.
Såg inte ditt inlägg zap18 men tack ändå, och stilpoäng för att vara hjälpsam får du gärna wildone.
//Vesslan
-
använd cute ftp, den är enkel att använda och ganska lättanvänd....