-
Ställa in DM800 för CS
Jag har nu flashat om min DM800 och installerat gemini 5,1 .
Jag är helt ny inom det här och skulle behöva hjälp med att ställa in boxen som klient.
Har läst lite runt och vet att man ska installera nåt slags Mgcamd klient först men hur man gör vet jag inte och är jätte tacksam för detaljerad hjälp.
-
Hmmmm.
Börja med att använda SÖK, då din fråga är besvarad c:a 1000 ggr den senaste månaden.
-
Börja med att läsa denna tråd http://www.comhit.net/showthread.php...-Gemini-server så får du hjälp att installera en softcam som du behöver för att köra klient. När det är gjort måste du konfigurera klienten att ansluta mot servern.
Vad ska du köra som kortserver? Kanske behöver du hjälp med att ställa in den också? Dreambox? Linuxburk? eller något annat?
-
Hittar inte rätt info om hur man gör . Kan inte ladda någon Mgcamd med hjälp av den blåa knappen som en del säger , funkar inte på gemini den senaste tydligen. Jag förstår att man måste installera klient program och konfigurera det sedan men hur man gör hittar jag inte detaljerat någonstans.
En del använder sig utav olika begrepp och förkortningar som man som nybörjare förstår inte.
Jag uppskattar era svar och är tacksam för all hjälp
-
Läs igenom tråden på länken ovan, där beskrivs hur du installerar mgcamd. När det är gjort kan vi fortsätta...
-
Jag har nu med hjälp av DCC installerat mgcamd i boxen . Vet inte om jag gjort rätt men hittar filerna under fiken " file manager "
-
Om du trycker på blå knapp, kan du välja mgcamd där nu? Då är den installerad.
-
Hmmm.
Starta camen från prompt i boxen så ser du ev. felmeddelanden.
-
Vet inte hur man startar med prompt. Nej, jag kan inte välja Mgcamd direkt med blå knappen utan måste gå först till File Manager och sen till Path/
Jag har nog övefört mgcamd till boxen men det verkar inte hanmat rätt.
-
Hmmm.
Kolla i /va/script (/usr/script), där ska startskripet ligga