Hej igen :)
Måste jag slå på audio - gul - gul varje gång? Kan den inte välja automatiskt?
Hur ändrar jag röda undertexten? Den är mysig ifs.. men jobbig.
Utskriftsvy
Hej igen :)
Måste jag slå på audio - gul - gul varje gång? Kan den inte välja automatiskt?
Hur ändrar jag röda undertexten? Den är mysig ifs.. men jobbig.
Hmmmm.
Provat med SÖK
Sökfunktionen fungerar ganska bra på det här forumet, men om du mot alla odds skulle misslyckas så här har du en bra lösning för röd undertext http://www.comhit.net/showthread.php...ight=undertext
Hmmmm.
Editera skin.xml & lägg i foregroundColor="#DCDCDC"
Går in i user/share/enigma2 och alla mina rader är ändrade till DCDCDC (men fortfarande rött. :(
<!-- Subtitle effects -->
<subtitles>
<sub name="Subtitle_TTX" font="Regular;30" shadowColor="#40101010" shadowOffset="3,3" />
<sub name="Subtitle_Regular" font="Regular;30" foregroundColor="#DCDCDC" shadowColor="#40101010" shadowOffset="3,3" />
<sub name="Subtitle_Bold" font="Replacement;30" foregroundColor="#DCDCDC" shadowColor="#40101010" shadowOffset="3,3" />
<sub name="Subtitle_Italic" font="Regular;30" foregroundColor="#DCDCDC" shadowColor="#40101010" shadowOffset="3,3" />
<!-- omitting foregroundColor attribute will enable auto-assignment of color -->
</subtitles>
<!-- Main infobar -->
Har du sparat dina ändringar och startat om boxen med fjärren ( inte rycka kabeln ) ?
Testa att ändra raden nedan från
<sub name="Subtitle_TTX" font="Regular;30" shadowColor="#40101010" shadowOffset="3,3" />
Till
<sub name="Subtitle_TTX" font="Regular;30" foregroundColor="#DCDCDC" shadowColor="#40101010" shadowOffset="3,3" />
//Gigajeln