-
Kanalsökning
Hej alla glada!
Tänkte jag skulle hjälpt min kompis med att starta upp sin 600T box hos honom och få igång allt som krävs. Började med att flasha och lägga in Gemeni 4.7. Installera MgCamd 1.35a, ansluta den mot hans HTPC där kortet sitter med Phoenixläsare och kortet i. Allt fungerar som det ska, boxen loggar in m.m. men vi har ett stort problem.
Boxen hittar endast 17 kanaler vid kanalsökningen.
Det första jag gjorde efter första kanalsökningen var att tanka ner terrestial.xml från forumet här, la in den och startade om boxen och en ny kanalsökning. Samma antalet kanaler.
Måste vara en dålig antenn då tänkte jag, eller dålig signalstyrka så vi tog en tur till en annan kompis som har en orginalbox från boxer och kopplade in den där men där hittade den inte fler kanaler ändå, tog med kompisens boxerbox hem och testade den där och där funkade det fint. Troligtvis inget fel på insignalen?! (u newer know)
Gick in på teracoms hemsidan och kollade frekvenser. Kollade i xml filen och frekvenserna ser ut att ligga där.
http://www.teracom.se/Sandarinformation/Frekvenstabeller/Detaljer/?ft=tv&sid=UD
De Muxarna jag får in är:
Nät 1 med Svt
Nät 2 med TV4.
Resten är spårlöst borta..
Tänkte att jag gör en manuell sökning och knappade in frekvenserna manuellt 5540000 för Nät 3 till exempel. Tog start men inga kanaler. Sen vet jag inte hur resten ska stå? 1/4 1/8 16-QAM osv osv?
Hur vet man det?
Finns det någon som har en uppdaterad XML fil som man kan ladda ner eller om någon kan skicka? Eller någon som kan hjälpa mig med Uddevalla Muxarnas manuella inställningar?
-
Hmmmm.
Varför inte lägga in den filen som finns i download & innehåller alla frekvenser som finns på markundna nätet
-
Det är just den som jag lagt in...
"Det första jag gjorde efter första kanalsökningen var att tanka ner terrestial.xml från forumet här, la in den och startade om boxen och en ny kanalsökning. Samma antalet kanaler. "
-
Hmmm.
Men är det den som söker genom ALLA frekvenser ? Får du inte in alla kanaler så har du problem med insignalen = antenn, kablage, förstärkare osv.
-
-
hej den funkar bara men får ej in cartoon network eller animal planet
kollar på boxer s hemsida och där står det att det är frekv 746
och den ligger med i xml filen
nåt tips
-
Fungerar Discovery Science,Axess Tv,BBC World News,?