-
DM800 HD Filformat
Hej!
Jag ska spela upp en film från en usb-sticka och har således några frågor:
- Vilka filformat läser boxen, förutom mkv? Jag har kunnat se .mkv-filer, men nu plötsligt fungerar det inte.
- I vilket format ska man formatera usb-stickan? Jag blir tvungen att köra fat32, men då får inte filerna vara för stora, det funkar inte med ntfs och inte heller med exfat(tror jag att det heter)
- Finns det en chans att boxen läser fler filformat om man installerar en annan image? i så fall vilken image ska det vara för att få med så många som möjligt?
Jag kör pli, gemini, men vet inte vilken beteckning
Mvh
Rimmen
-
Hmmm.
Bäst är om du har stickan formaterad i ext3. Men varför sticka öht ?? Dela ut din dators disk till boxen istället.
-
Tack för snabbt svar? Hur kan jag dela ut hd:n från en mac?
Sent from my LT15i using Tapatalk
-
-
om du kör Pli är det stöd för ntfs formatering av usb sticka, du skrev pli gemini någon sådan image finns inte, eller du kanske har två boxar med en i vardera
-
Hmmmm.
Så vitt jag vet så kör Mac med Linux i botten & då har du garanterat nfs som tillval, vilket brukar finnas i seriösa operativ.
-
Rättelse: Mac OS X kör Unix i botten då deras kernel i Mac OS X 10.4 eller om det var 10.5 och senare bygger på BSD Kernel...
För mig man använde arkitekturnen från FreeBSD och NetBSD´s kernel.
-
Installera Samba server på digitalboxen, anslut sedan till boxen via menyn Gå samt anslut till server, skriv in smb://ipadress till boxen. Fungerar helt ok
-
Hmmmm.
Varför köra med något W#-påfund i linux, NFS är det man använder i *nix-världen.
-