-
dm 800hd se display
Hej.
Jag har bara en liten fråga, Kan man ändra till t.ex klockan i den lilla displayen som finns på själva boxen ( dm800 hd se )?
Jag kör en gemeni image "ramiMAHER-v20-dm800se-9-25-2011.nfi" finns på http://www.sat-universe.com. ( funkar klockrent på en clone #84 med sim 2.10). Är det ett picon addon man skall ha eller hur funkar det, jag har precis uppgraderat från en gammal dm500 så det är en helt ny värld för mig nu ;) . om det är så har ni ngn bra att rekommendera? Tack på förhand.
-
Hmmmm.
Det går naturligtvis att göra precis vad DU vill, det är inte Bill Gates som styr. Du har ju Linux i boxen & valet är helt fritt.
-
Det är skin relaterat and ändra LCD display, kika efter liknande fil kan heta olika i image
usr/share/enigma2/skin_display96.xml
sen är frågan vad du vill göra byta färg på klockan, göra den större, eller använda picons, då tappar du klockan detta ger större klocka
<widget source="global.CurrentTime" render="Label" position="0,15" size="96,50" font="FdLcD;40" halign="right" valign="top" noWrap="1" foregroundColor="blue">
<convert type="ClockToText"></convert>
</widget>
-
Jag vill ha klockan där.. just nu när jag tittar på tv så har jag SIM2 loggan i rutan, hade varit mer praktiskt att ha klockan där istället för en tråkig sim2 logga.
-
har ingen lust att flasha in den just nu för att se vad som är fel, men prova ett annat skin och se om något ändras, annars byt image och du får klocka
-
Newnigma2 3.3 kan rekommenderas. Finns patchad för Sim2.10 också. Då får du klocka i displayen också!