-
DHCP Problem
Tja!
Jag är helt ny på dethär området!
Fick hem min Sunray SR4 box igår och körde den "vanliga" metoden för att flasha med att stänga av, hålla in start-knappen och få upp IP adress. Igår funkade det klocktrent men idag när jag försöker igen så frågar den bara efter DHCP...
Jag flashade med Open pli 20120222 från dremboxoem igår och det funkade kanon. Jag ville installera cccam och mgcamd som jag inte hittade bland plugin så tänkte därför testa en annan flashning.
Då resetade jag boxen imorse med hopp om att få tillbaka den gamla flashningen men det gick ju inte.
Nu när jag försöker flasha den igen så får jag inte fram IP adress på boxen utan den frågar som sagt efter DHCP...
Har varit inne i boxen och stängt av Wireless wifi och kör med kabel till routern. (som jag gjorde igår).
Vad ska jag ta mig till? Tacksam för alla svar.
Har letat runt en del och inte hittat svar men har jag missat att det finns en tråd så länka mig gärna dit.
-
Om du inte får tillgång till boxen via Ethernet, så har väl en sunray som alla andra "Boxar" oftast en COM (Seriell) port.
Flasha om boxen med en Com (Seriell) kabel
-
Hur gör jag det? Ska jag sätta boxen i service läge på nå sätt då eller?
Jag har nu kopplat en kabel mellan boxen och datorn men inget händer.
Mvh
-
Koppla COM kabel mellan boxen och datorn.
Starta DreamUp (Eller vad du nu använder för app) och tryck på "connect.
Dreamup ska då säga åt dig att starta om sunrayn...
sedan är det bara att flasha den tror jag...
-
Tackar för hjälpen. Ska testa detta.
Nu har jag ju en open pli flashning på boxen men hittar inte cccam eller mgcamd bland plugins.
För att slippa flasha om den, har du några förslag på hur man får in dom i boxen?
-
CCcam brukar finnas installerad som standard...men annars så
ska dessa finnas att installera i pplugins menyn...
Annars så kan man installera dessa manuellt.
-
Testade köra nu med dreamup. Den hittar boxen och allt men den stannar vid upload completed, waiting for acknowledge?
Blir tokig på sånthär =)
-
15:48:11 box type: DM800SE
15:48:38 Calculating checksum...
15:48:40 Got wrong response from box: HTTP/1.0 400 Bad Request
Content-Type: text/plain
Server: secondstage/84
Cache-Control: no-cache
Connection: close
lcd: *** SERIAL MODE ***
Får jag upp nu!
-
-
bocka ur nätverk om du kör med det i dreamup....Det funkar oftast men tar längre tid. ca 1 timme