-
1 bifogad(e) fil(er)
Problem vid inspelning
Jag har ett återkommande problem när jag ska spela in på min box.
Jag får upp detta felmeddelande när jag ska spela in.
Bifogad fil 1162
Jag har en dm800se. och en extern usbdisk. 80gb
Om jag initierar om hårddisken så kan jag spela in ett program som vanligt, samt använda timeshift.
Men efter en tid så får jag upp samma felmeddelande på tv:n när jag förösker spela in ett nytt program.
Jag kör med ICVS ramimaher v.19.
Även timeshiftfunktionen funkar efter en ny om-initiering.
Att spela upp inspelat material funkar dock alltid.
Jag har rensat alla gamla timerinspelningar, men det verkar inte hjälpa
-
Hmmmm.
Byt till E-sata disk, mycket stabilare. Se till att ha extern ström-matning till disken.
-
Jag får väl ta och prova det. Dock har jag strömmatning till min nuvarande usbdisk
-
Mitt problem är exakt samma förutom att jag har intern sata desk som du beskrev ovan tycker det är konstigt att det funkat hur bra som helst innan jag gjorde uppdatering till nyaste New nigma
Testade i övrigt en E sata desk till min dm 800 se som inte boxen lyckades initera,,däremot på en dm 500 hd var det inga problem
-
Jag såg i ett annat inlägg add du lyckades få till problemet genom att ändra inspelningssökvägen? Var hittade du den inställningen?
Sen det där med initiering är ju ett kapitel för sig... Jag initerar via TSpanel, den funkar fint. slipper grönskärmen då.
-
Vet inte hur jag exakt gjorde satt länge och testade olika inställningar hit och dit. Men har följande På sökvägar till inspelning
Standard lagringsenhet ingen standard lagringsplats vald
Normal filmplats.. media/WDCWD
Timerinsp filmplats.. media/WDCWD
Direktinsp... media/WDCWD
Timeshift...media/hdd
Som sagt förstår mig inte riktigt på dessa inställningar men allt funkar förutom timeshift. Går säkert lösa det också med rätt inställning
-
1 bifogad(e) fil(er)
Så här är mina inställningar DM 800 HD se original, sista PLi, sista Bootloder. Funkar bra
Bifogad fil 1167
-
Jag satte samma sökväg på alla 4 alternativen, Nu verkar det funka, både timeshift samt inspelning/uppspelning
-
Det funkade tydligen bara tillfälligt. Nu är det samma visa som tidigare. dvs. ett felmeddelande när jag försöker timeshifta. Det lustiga är att det funkar ca. 1 dag efter att jag initierat om disken.
Har kollat fstab mm. hittar inget onormalt.
Är sugen att prova någon annan image, men jag är i övrigt nöjd med min nuvarande...