-
frivisas tv4hd nu?
Får in den på min vu+ nu efter kanalomläggningen (gjordes idag). Iförsig, så har jag inte provat på mkt länge att få in den, men just nu funkar den.
(har abb som gör att jag kan givetvis se den, men boxen är ju inte godkänd som sagt)
(godkänd av mig dock ;-) )
är det frivisningg, eller kommer den att vara opairad som svthd?
-
TV4 HD på en panasonic plasma med inbyggd HD-box står det krypterad kanal på här.
Någon annan som lyckas?
Jag har naturligtvis en CI+modul i och ett programkort.
Detta gäller Com Hems nät....
MVH
-
Fungerar även här! Ingen som vet något mer?
-
Har du kabel, så är det föreningen/fastighetsägaren som bestämt vilka kanaler som ska vara gratis i ditt område. De betalar några kronor per kanal och lägenhet, (alt varit duktiga och förhandlat till sig någon deal där de slipper betala för att de "låtit" comhem sätta sig i deras fastighet) för de kanaler som inte är krypterade för dig men som annars kostar..
-
Nog är kanalen krypterad, det är inte det, det handlar om. Den ingår i mitt abb, så om jag stoppar mitt kort i comhems HD-cam så kan jag se den, men jag kör Vu+. Dock så kör ju - eller kört hitills, då - alla HD-kanaler pairade, förutom svtHD. Men nu verkar inte heller tv4HD vara pairad, här hos mig åtminstonde.
-
TV4 HD frivisas inte, däremot kanske pairingen är borttagen tillfälligt?
Nu är ju sverige ute ur vm ändå så.... ;)
-
Är det någon som lyckas dela ut TV4 HD i Com Hems utbud till andra boxar just nu?
MVH
-
Finns diverse lösningar, dock ingen som är permanent och stabil :/
-
@Deas vad pratar du om nu?
Att det skulle gå att dela ut pairade Com Hem-HDkanaler?
MVH
-
TV4 HD fungerar för mig med, kör med smargo kortläsare och oscam.