-
Dreambox Tele2 Kabel?
Är färsk och kollat runt på forumet. Sitter idag på Tele2 kabel, som till alldeles nyligen var ComHem.
Uppenbarligen verkar Dreambox lira med Tele2 kabel men vilken modell passar bäst (eller är dessa likvärdiga)?
Både DM-500 HD och DM-800 HD verkar intressanta. Mitt intresse är främst att se live, inte alls lika intresserad av att streama utåt eller spela in. Däremot är CS intressant, självfallet endast inom det egna hushållet.
Vilken box rekommenderas och är det annan kringutrustning som ev. måste införskaffas?
-
800 hd se rekomenderar jag iallafall
-
Själv har jag Tele2 och började med en DM600 som inte kostade en förmögenhet. Med en scart till komponent får man hyfsad bild tom på en 42 tums plasma. Tele2 har ju inte heller så många HD-kanaler.
För bästa bild är det DM800HD (eller 800 HDSE) som gäller.
-
Enklast och billigast att komma igång med är en dm500. Sedan skaffar du en till dm500 eller dm800se för att dela ifrån eller till. Dator med kortläsare behöver du inte om du inte ska typ dels mer än 10-15 stycken.
-
Kanske en dum fråga och kanske en icke okey fråga att ställa men testar iaf..
Måste alla hus vara ett "tele2 hus" i ett nätverk ? Där själva servern står är det ett tele2 hus ? Har ju tele2 in i bostadshuset men inte i min gillestuga tex men ska också bygga mig ett litet "pojkrum" bakom garaget där jag vill detta men vill ju givetvis inte dra in kabeltv dit itan då "dela" till de andra husen runtomkring...
Kanske idiotiska frågor men är helt färsk på detta...
-
Eftersom du "delar" ett originalkort så måste alla klienter titta på samma operatör. Du tror väl inte att Tele2:s programkort öppnar Comhems eller Boxers kanaler...? ;)
Om du nu inte vill dra in kabelTV bakom garaget finns ju alternativet att låta boxen stå någon annanstans och istället streama kanalerna. Då behöver du bara fixa nätverksanslutning där du vill titta.
-
God kväll allihopa, jag är också lite "rookie" på det här med dreambox men undrar lite vad det är som har hänt sen igår? Sitter i ett tele2 hus, kör en Dm500, linux 2.6.9, har funkat bra sen två månader tillbaka då den införskaffades.
De "vanliga" kanalerna funkar dvs svt1, svt2 och tv4 men inga fler. Någon som har råd och tips???
-
Image? Kortserver? Softcam? A: { 01 } om du kör Mgcamd?