-
USB till mini usb...
Hej
Någon som kan länka eller skriva var man kan hitta en usb till mini usb som passar i en DM 800HD Se (Serviceporten)
Tänkte lägga in ny SSL87F ( det är en Ferarri box) samt senaste Pli till denna Ferarribox.
Är det dessutom någon som har en guide eller lite anvisningar hur man bäst gör detta på en Ferarribox så tar jag tacksamt emot detta oxå ! Har inte pysslat med Ferarri förut.
// T
-
det är en standard kabel, du hittar den var som helst, men du kan flasha över nätverk om du inte har cas error, endast då behöver du gå över serviceporten
-
Okey, på samma sätt som med ett SIM 210 då ?
Har inga "cas errors", och ställde frågan ovan för jag trodde Ferarri krävde mini usb för att undvika cas error.
Så man loggar bara på via web interfacet, lägger in SSL87b, startar om boxen, loggar på web interfacet igen och flaschar in Pli eller valfri image ?
/ T
-
japp men du måste flasha en image som innehåller SSL87b också, alltså inte valfri image, då kommer du få cas error
-
-
orkar inte regga mig, säkert okay annars har du ett säckgäng här
http://www.sat-universe.com/showthre...224715&page=14
-
Tackar !! Ser bra ut oxå !
/ T
-
Ja, vad säger man... ett sånt krånglande...
Testade med flera Images både från sidan jag länkar till ovan samt den som Crille länkar till. Installationerna går felfritt, men....
när jag valt sateliter (Thor samt Astra) och gör kanalsökning så hittar den max 620 kanaler på Thor och ingen på Astra ?
Söker om... hittar ca 300 på Thor och inga på Astra. Testade säkert 15 gånger. Samma resultat hela tiden ?
Testade då på skoj att lägga in en befintlig "lamebd-lista" via Dreamset och "vips"... så funkar allt ??!
Någon som varit med om något liknande ? Vad kan vara fel ? Är tunerna paj eller ... ?
/ T
-
låter snarare som taskig satellite.xml, om tunern vore paj så borde inte en lamedb hjälpa, men har du testat och klicka i nätverksök i manuellt läge brukar hjälpa
får du låsning på astra då, kan va taskig signal
-
provat fler -xml listor, gjort nya samt testat Henksats... samma resultat. Signal över 90%