-
pairing
Hur kommer man runt äckel hw pairing? ja vet att det går att komma runt det dock så vet jag inte hur stabilt det blir.. Kan någon dela med sig av erfarenheterna istället för att sitta med dom helt själva.. Karma is a bitch. både gott och ont kommer tillbaka PEACE :p
-
-
ingen direkt pålit lig källa då hälften säger att det inte funkar och häflt en tvärt om. Ingen som vet någon bra lösning som går fort att testa?
-
bilderna på fungerande via HD är payserver, googla
-
Grejen är att man öppnar en av Viasats gamla boxar som ditt Viasat kort pairat med och lyssnar av den porten en bra stund så går det att att läsa av hårdvarunyckeln. På så sätt går det att få fram hd kanalerna. Men grejen är att din kunskap inom detta måste va ganska hög eller läs brutalt hög.
Sen tycker jag att Viasat biter sej själv i svansen. Om man köper ett abonnemang av dem och inte får in hd kanalerna så lockar det ju att istället skaffa ett konto hos de stora CS nätverken med duktiga hackers. För det första funkar hd kanalerna sen är det MYCKET billigare. Så ärligt talat får Viasat skylla sej själva. Så sätt betalar jag mer än gärna Canal Digital deras pengar just bara för att de inte är idioter och pairar sina kort på det sättet. men kommer de att göra detta i framtiden va så säker på att jag säger upp abonnemanget då. Frihet att kunna välja själva över vilka boxar vi vill använda skall belönas inte utnyttjas.
!OBS! Nej jag tänker inte svara på några såna frågor (i pm eller liknande) var man hittar nätverken eller om jag kan fixa, då makarna bakom detta forum inte vill ha sånt här som diskuteras i denna tråden. Respektera detta! !OBS!