-
Hacka Iphone
Hur lätt/svårt är det egentligen att någon ska kunna ta sig in i ens telefon och se allt som man har där ?
Är Iphonen inte säkrare än att man kan ladda ner diverse program från nätet så att man kan läsa andras mail och sms ?
Har hört att man kan sätta igång ens kamera via internet ? Läsa andras sms/mail .
Är det verkligen så enkelt ?
-
-
Ok . Tack för det utvecklade svaret .
Skull du då också kunna ge tips på hur man skyddar sig mot det så att man har sin telefon för sig själv ?
Räcker det med att återställa sin telefon om man misstänker något sådant ?
Vad jag har förstått så måste någon installera ett program i den telefonen som ska hackas innan det ens är möjligt att börja avlyssna .
Vad kan man göra för att skydda sin telefon på bästa sätt ?
-
Hmm.
Bytt till en öppen telefon (läs Android) istället så har DU full koll, inte Steven Jobs (eller vem det nu är).
-
Hacka Iphone
Är det inte bättre att ge tips om hur han skyddar sin iPhone istället för att bara säga byt?
Skriver från min IPhone via Microsoft Windows.
-
Sv: Hacka Iphone
Du fick det bästa tipset.
Byt till android :)
Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2
-
Så länge den inte är jailbreakad (utan att byta root lösen) behöver du inte vara orolig. Bara "media" som blåser upp problemen...
-
Möjligheter finns det säkert, men jag tror inte heller att det är så enkelt som att någon via nätet kan bara så där komma in i ens telefon .
Har jag förstått rätt så måste ett program installeras i själva telefonen som ska avlyssnas .