-
Play och DLNA/UPNP
Hej alla härliga likasinnade.
DB: 500HD
image: Newnigma2 3.3.2
Jag behöver lite hjälp med webmedia (strömma SVTplay) jag har testat webmedia 4 5 och 7. ingen fungerar. 4 och 5 går inte att installera och 7an ger grönskärm och "tappade" kanaler.
1. Någon tips på annan lösning för att få inte SVTplay till ming DB?
2. Sen undrar jag om någon vet om fungerade UPNP klient för DB 500HD?
//Micke
-
-
1 bifogad(e) fil(er)
Angående UPNP-klient så satt jag och provade detta i helgen på min DM800HD (OpenPli) och hittade följande guide (http://www.ps3mediaserver.org/forum/...hp?f=3&t=14754) som använder djmount:
1) Install djmount - it's a linux upnp client.
Unpack etc.rar and copy directory "etc" to your dreambox (use Filezilla or other ftp client).
Telnet or SSH to dream and:
opkg update
opkg install djmount
opkg install fuse-module
opkg install fuse-utils
reboot
Now you should see your shares i Media Player in /media/upnp/Your PMS name
Fungerar bra för mig, men jag gillar inte riktigt den Media Player som följer med. Bland annat kan jag inte pausa eller spola i en film t.ex. Vet inte om det är media player, min upnp-server eller om det är djmount som ställer till det.
-
varför inte använda pvr spelaren, tryck pvr knappen sedan gul knapp
-
För mig funkar det att spola & pausa (3.0),
utan ngt upnp skit, utan bara "vanliga" monteringar
däremot har svtdirekt slutat funka, har ej haft tid att kolla
däremot funkar en massa annat skit i webmediaplugin
-
OE2.0 images som t.ex LT9 har UPnP klient inbyggt i Enigma2.
-
fattar inte nyttan av UPnP på en box som står på samma ställe ? funkar ju minst lika bra att mounta på dirret :p
-
UPnP kan ju användas för olika Play kanaler t.ex som inte funkar direkt i boxen som nämnts tidigare.
-
jo men typ xhamster *ler* fungerar ju utan upnp, eller vad är det ni vill titta på'rå ???
-
okay du kan typ restreama svtplay