-
Dreambox DM800 se v2
Hej, jag har nyligen inskaffat en Dreambox DM800 se v2 och flashat den med Newnigma2.
Det fungerar perfekt och har ställt in den rätt nu och hittat några kanaler.
Det jag behöver hjälp med är hur jag ska kunna "låsa upp" kanalerna jag inte kan se på såsom cmore och canal+.
(Jag har lagt in några emu såsom ccam, newcs och ssam men fattar inte riktigt vad jag ska göra nu)
Tack!
-
Du måste installera t.ex Oscam server och kanske mgcamd client i boxen och sen ange vilket kort du har i vilken reader i boxen, för jag antar att du har kort att stoppa in i läsaren...
-
Nej jag har inget kort alls i, jag köpte ett paket med bara boxen och installerade allt själv..
Jag vet folk som har likadant med alla kanaler upplåsta
-
Hmm, du kanske skulle ta o läsa reglerna på forumet. Vi diskuterar ingenting annat än cardsharing inom hushållet här och detta förutsätter att du har ett abbonemang du betalar för men kanske vill få möjlighet att dela det med flera boxar inom hushållet...
-
Det du behöver göra är att först teckna ett abonnemang hos cmore eller viasat eller bägge. Sen när du fått hem korten så är det bara att kolla runt vilken typ av utrustning du behöver för att dela inom hushållet. Finns mängder med info här på forumet om du söker.
Sent from my iPhone using Tapatalk 2
-