-
Dream800hd se - klone
Jag har en klon av en dream 800 hd se.
den kom med original image. Jag kör med mgcamd och har fått bild i rutan.
är jag ensam om att kör org image? Borde jag flasha om till newenigma2?
en annan fråga. Vet ngn om det går att använda ett usb minne somlagringsenhet? Jag stoppade in ett och skapade en mounting point, kunde dock inte ställa in en recording path...
tacksam för svar
-
svaret på din första fråga, det är som att be någon annan bestämma vilken färg du ska ha på bilen. Använd det DU tycker är bra.
nr 2 ja, det går alldeles utmärkt att använda ett USB som lagringsenhet. Kolla så du skriver exakt rätt på sökvägen
-
Ok, jag är ny på detta. Men jag tolkar ditt svar ang image att det är mer en fråga av smak, snarare än att man missar funktionalitet. Jag kör nog vidare på org tills vidare. Känner ni till om det finns risk att lägga in ny image? Har hört att det kan bli problem om man kör en klone
En annan sak jag just märkte. Jag får in text på vanliga kanaler. Men jag fick inte in ngn text på cmore series, action och emtion. Var det bara temporärt på de kanalerna eller ska man ta hem ngn programvara?
tack för tipps
-
det är ett problem som bara en tredjeparts programvara som ex. openpli fixar
annars KAN du gå in på gul x2 välja textspråk, detta måste göras på samtliga kanaler där du saknar text.. sen när du är klar, en soft omstart av boxen så sparas inställlningarna