-
CI+ modul i solo2
Hej!
Ska beställa till ett tvillingabb på CD å funderar på om jag ska ta med en CI+ modul, under förutsättning att det funkar att köra den i min solo2.
Har lusläst på forumet utan att hitta nåt, Är det nån som kör detta? vilken image behöver jag isåfall?
Kör idag Openpli4 å det funkar finfint mot Oscam
/M
EDIT:
för att slippa massa dumma svar:
Jag skall bara köra det lokalt i den mottagaren
-
Ja det funkar i t.ex. OpenATV.
-
Oki!
vilken version som helst?
OpenATV funkar väl med Cccam ?
Dum fråga väl men men
-
CCcam funkar i vilken image som helst men du kan bara använda CCcam på opairade kanaler såklart.
-
Mmm Min tanke är att se de pairade på denna box å mina 2 andra boxar får se de som inte är pairade,
läste nånstans att man var tvungen att aktivera CCam när man byter mellan de två.
Ska prova att lägga in OpenATV , är väl ingen större skillnad på inst av den mot Openpli?
Tack för svar förresten
-
Funderar också på ny box om det med någon konfiguration fungerar även med de pairade kanalerna. Annars verkar det som man får skrota sina dreamboxar :( och skaffa ett par extra tvillingkort..
-
Går ju använda nån form av kortdelare med och köra ena i CA modulen och det andra kortet i boxens interna läsare för dom opairade.
-
Jag har en kortserver och använder inte boxens kortplats. Därför jag undrade om en lösning då via får komma från server
Skickat från min iPhone med Tapatalk
-
Funkar ju lika bra från en kortserver som intern kortläsare för dom opairade kanalerna.
-
Ser att det finns lite olika moduler. Typ cl-modul conax, conax ci-modul ci+, strong ca-modul för cd hd cl+. Eller är det cd egna man skall be om?
Skickat från min iPhone med Tapatalk