-
500 oops
Jag har fått problem med 2 boxar 800se clone comhem. Båda kör openpli 4 och servern kör 2.1.
Serverboxen funkar som den ska men ingen av de andra går att komma åt genom ftp. Detta meddelande får jag från båda boxarna: 500 OOPS: vsftpd: not found: directory given in 'secure_chroot_dir':/var/share/empty
Jag har flashat om båda boxarna och då funkar det 1-2 dagar innan det blir så här igen. Det enda som funkar är de fria kanalerna...
Någon som har något förslag?
-
Hmmmm.
Varför FTP ??? (File Transfer Protocol), vad för filer ska du skicka emellan boxarna ? Ska du administrera så är det telnet eller ssh som du ska använda. FTP användes ENBART vid filkopiering mellan boxarna.
-
Jag är lite noob så har aldrig använt de program du nämner. Jag har alltid löst problem genom ftp
-
Så du ville bara kommentera att jag använder ftp?
-
Hmmm.
Vilka problem ?? Du gör ALLT mha telnet & ssh. Kanske dags att lära sig de verktygen + linux.
-
-
Kolla efter och stäng av automatiska uppdateringar. Om det nu händer efter ett tag varje gång, och du inte gör något själv, som återställning av inställningar. Mindre sannolikt är kanske att boxarna är öppna mot nätet och blir hackade.
http://forums.openpli.org/topic/3929...varshareempty/