-
6 stycken Quad LNB
Hej
Har en problem om det är någon kan hjälpa mig . Har en jobbig släkting som efter flera år gratis trixande på motor parabol , har jag tvingat denna att investera i en T90 med 6 stycken Inverto Black Ultra Quad är tanken .
Eftersom borgarna behagar sig vilja köra tre stycken boxar ( vardagsrum , sovrum och biorum ) , behöver jag hjälp med att välja switch .
Tänkte köra med Spaun men hittar bara 2/1 med stycken 4/1 per box ( finns inte mycket på engelska ) .
Finns det någon mer kompakt Spaun switch som man kan koppla in som tidigare sagt 6 stycken quad ingångar ( eller 8 för att framtids säkra ) och med 4 utgångar ?
Eller finns det någon bättre förslag ?
Tack i förhand
-
Dreamboxar skall visst föredra SPAUNs switchar. Jag har provat en hel andra mottagartillverkare och switchar med åtta eller fler ingångar utan problem så är det inte dreambox prova de billigaste du hittar (:-)). Viktigast är att försöka skydda de från vädret.
-
Drembox är inblandad i denna lösning , så för att slippa krångel är jag ute efter Spaun lösningen om möjligt
-
Känns som om det blir billigare att investera i nya mottagare än eventuella specialswitchar från SPAUN.
Det råkar inte gå att stoppa in fler tunrar i mottagarna? Då hade du kunnat ha tre satelliter per tuner. Det finns en hel del trådar om externa tunrar på DB-sidan. Någon som har DB kan säkert hjälpa dig rätt.
-
-
Kom att tänka på det att det finns också SPAUN 1.1-switchar som kopplas mellan mottagaren och den vanliga DISEqC-switchen. Då är det möjligt att ansluta 16 eller till och med 32 LNB till en mottagare. Googla lite på spaun diseqc 1.1; kan vara att du bara hittar sidor på tyska.
-
Rekomenderar Multiswitch när det är så många LNB, denna kan du ha 6st Quattro LNB och upp till 12st användare.
https://www.satshop.tv/EMP-Multiswit...ne-MS25-12-PIU
-
Tack för eran svar .
Då lutar det år MP-Centauri S (P.168-W) DiSEqC Relais 8/1PCP-W2 som det föreslogs här i tråden ,
men är EMP likvärdig Spaun och lirar med dem flesta boxar även dreambox ?