-
Sammanfattning tack
Hej!
Är ganska ny här, så jag vill få hjälpå med en sak:
har fått mitt nua Comhem kort, och jag undrar, vad händer? Ska man satsa på en brännare med nya kort eller har comhem bytt ut helt och hålet kortsystemet och så? Vad för läsare/brännare ska man satsa på? Kommer nuvarande GK-systemet att sluta fungera eller?
acksam för hjälp
-
Välkommen hit!
Börja med att läsa reglerna och därefter dom inlägg som redan finns i ämnet, tror att det mesta redan är sagt.
-
Jo, men killen frågade ju just efter en sammanfattning. Inte så lätt att hitta bland alla seriösa/semiseriösa inlägg.
Tycker också det vore bra om nån kunnig kunde sammanfatta situationen.
-
Vet inte om jag är så kunnig, men om det inte brinner i knutarna så skulle jag nog avvakta något.
Skummar man bland inläggen här så ser man att väldigt knapphändig information finns om de nya korten, förutom att det med stor sannolikhet är ett kort med Conax inbäddat i Viaccess.
Innan det är helt klart VAD man behöver och HUR man skall göra, så kanske man skall avvakta.
Den informationen kommer säkerligen, NÄR någon vet.
Annars får du nog lyda T-bird's råd.
/L!M!T
-
Instämmer med L!M!T där. En samanfattning blir svårt med tanke på att vi inte vet så mycket änu.
Rekomenderar dig att läsa själv och dra din egna sammanfattning. All info som vi vet finns på denna sidan, du får bara lägg ner lite tid och läsa.
//Stimo
-
En sammanfattning enl mitt sätt att se det blir två kort rader
Blir det svart i rutan? JA
Kommer jag att kunna använda mitt gamla alternativkort om det någonsin kommer en lösning? NEJ
Alla andra frågor runt detta blir bara spekulationer och mer eller mindre kloka gissningar och känns därför helt meningslösa.
Det är min personliga åsikt och om någon kan bevisa att jag har fel så är ingen gladare än jag :D
-
Dock...
...är det så att man med spekulationer och gissningar tillslut kanske,märk kanske,kommer fram till något.Annars vore väl ett forum mindre intressant.Självklart är allt på spekulationsnivå så länge något fungerar.Jag tycker det är viktigt att vi delar våra gissningar med varandra för att tillsammans kunna komma fram till något nytt.Conax har ju trots allt skapats av människor.Det som är jobbigt är när någon gör ett inlägg baserat på en gissning och där säger att det är bekräftad fakta./MVH! 8)
-
Om du med gissningar menar att man sitter hemma och exprimenterar med sitt kort och försöker hitta en lösning så har du helt rätt.
Om man däremot ska sitta och gissa hur länge nått funkar eller tills nått är fixat så tycker jag att du har fel.
Människan är en underlig varelse, för allt som sägs eller skrivs misstolkas så lätt, sen uppstår bara en massa rykten.
Det som gäller är fakta och att alltid vara källkritisk, själv tror jag inte på nått innan jag sett det själv eller att det kommer från nån som jag litar till 100% på.
Alltid trevligt med en diskussion :D :D :D
mvh
T-bird
Ps
Du har väl precis som jag läst sagan om dom 3 små grisarna.
Då vet du att en del hus är bättre byggda än andra :lol:
-
Jag...
personligen,Hej förresten!, menar att man med sina spekulationer,teorier utbyter detta med andras spekulationer,teorier.Och summan av detta kanske leder fram till något i rätt riktning.Detta skall komma från sina kunskaper,med sina försök av nya program.Ja från sina "experiment" med sitt kort.
Det är liksom inte någon större ide att sitta och gissa och vänta på färdiga programförslag redan nu som kan funka till det nya kortet.Men råkar jag snubbla över,om så även en liten detalj, ur mitt kort.Tycker jag det är viktigt att man delar detta med er andra.så kanske du eller någon annan kan vidareutveckla denna lilla detalj till något större.Nä.usch! vilket konstigt formulerat inlägg det blev.Snart fattar jag själv inte vad jag menar längre.Undrar om min DNA består av Conax?
TACK för trevlig pratstund!! :P :lol:
-
Jag vet inte vilken stor filosof eller matematiker som sa det, om det var Confucius eller nån annan, men om alla om ens bidrar med en idé eller ett ord och detta utgör om så bara 0,01 % av den totala informationen, så kommer man fram till 100% av lösningen, om bara tillräckligt många ideér och nya 0,01% kläcks fram.... :lol:
// Zetagi (Phil Cand)