-
Antivirus-Program
Nu är jag så j-vla förbannad på Symantec (Norton Antivirus) som har en kundtjänst som är TOTALT VÄRDELÖS.
Jag vill ha hjälp med att förnya min prenumeration, men Ingenting händer.
Jo, en kvinna rabblar upp en massa info i fem min. sen när man vill prata med någon, så händer ingenting.
Så nu tänker jag byta Antivirus-program.
Någon som har ett bra förslag på vad jag ska ha istället.........
-
Jag kör McAfee...
Fungerar minst lika bra och kräver mycket mindre minne. Norton har ju en tendens att äta upp så mycket minne den bara kan.
-
Jag har aldrig haft nått problem med Norton... Men du kan alltid testa F-Secure... Det använder typ inget minne... Körde det på en 133mhz till en kund utan problem...
-
jag hade F-Secure när jag scanna datorn så hitta han inge men när jag prova McAfee så hitta han två virus och lita annat gott blandat så jag tycker att McAfee rocka som fan
-
Som vanligt har vi alla våra favoriter.
Personligen tycker jag att både Norton och Mcafee suger
Kör F-secure och har aldrig haft ett virus i någon burk
-
det är en smak sak vad man tycker
-
f-secure och panda antivirus tycker ja är bäst :D
-
Har testat:
-Norton (ett flertal versioner) och tycker att det är smidigt, framför allt så är det ju enkelt att använda. Nu skulle du ju byta från Norton, så detta ger inte så mycket hjälp.
-F-Secure Mycket trevligt program, som kanske inte är riktigt lika smidigt som norton, men desto snabbare och mindre resurskrävande. Deras senaste version har jag inte testat, men det verkar ju vara lite mer "lull lull" så det kanske är like resurskrävande som norton?
-NOD32 Klart bästa jag har testat hittills, tar nästan inga resurser, och stör mig inte i onödan. Kräver nog lite mer av användaren, men när man lärt sig de få saker som behövs så är det grymt.
Ja det vart ju en liten lista i varje fall. Jag har aldrig testat kundtjänst på några av dessa, eftersom jag kör med "piratkort" :)
http://www.f-secure.se/
http://www.nod32.se/index.php
/ElFeo
-
-
Sorry, glömde länkarna. Har editerat in dem nu!
Sedan beror det ju så klart på vad man menar med "få tag på" ;)
/ElFeo