Ursprungligen postat av Leatherface
hade du följt med med tv och tidningar så hade du vetat det och nej det är inte marknadsåtgärder... och marknadsåtgärder är ett bra sätt att komma in i arbete.. dom jobb jag haft förut hadfe jag inte fått om jag inte hade hamnat där i åtgärd först.... och man kan inte räkna in förtidspensionärer och sjuka till arbetslösa det är helt fel sätt att räkna... det är bara dom som kan jobba som ska räknas in och då blir det betydligt lägre än era siffror... och som sagt arbetslösheten var fan så mycket högre än idag då ni var vid makten... sen vill ni ju ta bort friåret och det är ju idiotiskt med för det är ju bra om folk kan ta ledigt nåt år och vila sig för att just förebygga att bli förtidspensionär eller långtidssjukskriven.... kanske man vill plugga och kunna ta ett bättre jobb finns många saker som friår kan vara bra till... sen får ju samtidig en arbetslös in foten i arbetslivet igen och jag vet flera stycken som har fått jobb sen tack vare det... men nää ni vill förstöra allting för dom fattiga... svara på varför sjuka,pensionärer och barnfamiljer ska drabbas? fortfarande inte fått nåt svar på det...