-
jomen det var ju i software... jag har ju bytt software och är ju ändå samma fel.... fattar ingenting... och hur får man in kodade kanaler.. funkar inte med newcamd iaf... säger bara service not found... och ibland blir det bara svart utan att det säger nåt men den hittar kanalerna och texttv funkar med på dom kanalerna...
-
Vad jag har sett så har det inte kommit någon ny software från Dreambix utvecklarna som fixar detta problemet...
Att byta till en annan image fil hjälper inte...
-
nog borde väl newcamd klara boxer? svt och tv4 funkar ju så det har ju nåt med att den inte klarar av att koda upp att göra...
-
det är inte newcamd som är problemet utan själva boxen...!!!
-
Felet ligger tydligen i kernel, så Vi får vänta tills det blir åtgärdat. Det lär knappast hjälpa vilken IMG Du prövar, då alla bygger på samma. Antar det beror på att inga T boxar har funnits ute förut, så ingen har upptäkt felet..., konstigt nog.
mvh humlan.
-
ok men fattar inte varför den klarar av at koda av på satelit då... sen som sagt så tappar den kanalerna helt ibland så man är tvungen köra factory reset för att få tillbaka dom... och hänger sig hela tiden då man hålla på joxar med plugins med...
-
njoo... men det är 500S som tar in satellit kanaler... 500C tar in kabeltv... och 500T tar in marksänd digitaltv... och det är olika mjukvara i alla dessa 3 för att avkoda de olika systemen...
-
vad skiljer åt mot viaaccess för satellit då? sen så har tydligen andra fått kodade kanaler att funka iaf läste jag i ett annat forum... däremot samma problem som jag att kanalerna försvinner osv... sen har man typ fått rycka ur sladden 10 ggr senaste timmen pga den hönger sig...
-
Det handlar inte om problem med viaccess, det handlar om att
kärnan hanterar 500T modellen felaktigt, denna kärna bygger
alla grupper upp sin image på.
Således hjälper det 0 att fippla in nya images innan en ny
kärna släpps av tyskarna.
-
lyckades få igång kodade kanaler nu med camd3... får hoppas den inte tappar kanalerna så man blir tvungen göra om allt igen.... edit: hmm... verkar som den ballar ur så fort man kommer till en kanal man inte får in...