hmm har kollat på det där med timerinställning då man ändrar stopptid.. för mig verkar det funka som det ska iaf...
hmm har kollat på det där med timerinställning då man ändrar stopptid.. för mig verkar det funka som det ska iaf...
Hmmm, ännu mer skumt....
Hur var det med hårddisken då? Gjorde du någon fix för att inspelningen skulle fungera bättre och hur löste du i så fall det (min HD somnar aldrig)?
tja försökte fixa det för nån annan men det gjorde tydligen ingen skillnad... han hade en nätverkshårddisk.. men med en vanlig hårddisk i datorn är det inga problem som det är nu...
Jag har också nätverksdisk som har en feature för att HDn ska spara ström. Tyvärr somnar den aldrig när dreamboxen är ansluten så det verkar som att den genererar trafik när det inte behövs.
Har du provat att ändra stopptidens minutsiffra till några olika värden? Ibland ändrar sig starttiden för mig, men ibland inte.Citat:
Ursprungligen postat av Leatherface
normalt har ja på 2/5 men testade ändra till 0/0 som du hade och då ändrades de inte.. har du 1/1 t.ex då ändras de 1 minut före och efter varje gång du sparar även fast du inte ändrar nåt ....
Jag ska prova att ändra de värdena och se om boxen nyktrar till då. Jag har hittills bara kört med default-värden, kanske är det något skumt med dessa...