-
:-( jag vill inte förlura allt i den om jag flashar om den.
Tänkte om det gick att starta om dreamboxen på något set.
Jag har bara raderat skins mappen hd_glass14 och hd glass_16 i:
- Share
- Enigma2
Jag hoppas att det verkligen går att starta om dreamboxen om det går utan att flasha om på nytt.
Om det behövs mer info så jag kan lklistra in inheåll av filer så säg till exakt vilka ni vill kolla så jag kan klistra in dem här.
jag tackar alla som verkligen hjälper till, och hoppas att det går att lösa utan att flasha om den.
-
hur installerade du hd_glass14 ? och vilken image kör du
-
Jag installerade hd_glass14 genom dreamboxen där man kan gå in på nätet och välja olika skins jag tror att det var man tryckte på blåa knappen på fjärrkontrollen så kunde man välja olika skins och installera dem.
Ang vilken image jag har , hur kan jag kolla vilken image jag har? Är det inte ENIGMA2
på krashloggen står det enigma2, hoppas jag har rätt, annars hur kollar jag vilken image jag har.
-
Hmmm.
Ex. uname -a
Enigma2 har ALLA boxar det är som sjäva grunden, och alla images består av Enigma2 + lullull
-
är det denna kanske image? vet inte exakt hur jag kollar vilken image jag har men om jag går in på:
lib - modules - så ligger en mapp som heter: 2.6.18-7.4-dm500hd
Är det rätt, är det den som är image ?
-
hmm testa telnet och skriv ipkg list eller opkg list, se om du han hitta rätt namn på package (skinnet)
skriv sedan opkg remove eller ipkg remove det package namn som hd_glass14 har
nästa tips jag har är att deleta settingsfilen helt, bara tuner settings du behöver göra om i stort sett
-
I värsta fall är det väl bara och ta bort hela settingsfilen om inte ta bort HDGlass raderna räcker.
Då behöver du bara ställa in inställningarna men har kvar resten.
Men du skulle kunna lägga in defaultskin där HDGlass skinnet står i settingsfilen också.
-
Jag testade att radera hela settings filen och när jag restartade dreamboxen så startade den direkt med inställningar där jag kunde välja nätverksinställnigar , språk, och satellitsökning, efter att jag gjorde alla inställningar och gick ut ur setupwizard så kom samma kraschlogg igen, exakt samma kraschlogg som innan.
-
Flashar om den
Du kommer bara bränna massa timmar på skiten.
-
Jag har fixat lite och återkommer med en ny bild av kraschloga. De här måste fixas ! Och hoppas att vi är på rätt väg.