Ursprungligen postat av
Afonso
Hej igen, tack för alla svar!
Efter att jag gjorde den här tråden så funkade faktiskt kanalerna fint. Ett tag.
Idag så har det lagt av och funkat hela dagen. Fryslagget kan komma och återupptas mellan några sekunder till ett tiotal minuter.
Internet fungerar som det ska. Jag kör med tråd genom nätadaptrar som går genom strömuttagen då routern befinner sig långt ifrån boxen.
Det ska inte vara något fel på nätadaptrarna då jag nyligen bytte till ett par nya.
Så egentligen finns det bara ett problem som det kan vara. Parabolen. Och här är jag helt lost, signalstyrka och sånt vet jag inte vart jag ser. Tunern kan mycket väl ha blivit överhettad. Vet inte hur man kollar det heller.
En tanke jag hade var att ovädret kanske har gjort något med parabolen? Har blåst väldigt mycket nu så tänkte om det hade något med det att göra.
Men som sagt så borde det vara något med parabolen. Ser faktiskt inte något annat som kan vara problemet.
Värt att nämna är också att när kanalerna inte funkar så kommer inte "server ip:n"(?) upp i hörnet på kanalrutan när jag byter kanal. Det gör den alltid när kanalerna funkar.
Tror ni fortfarande att det har med internet att göra eller är det som jag tror något med parabolen?
Mvh