-
Kanonbra tjena.
Du har alltså en USB-hårddisk. Vad behövs för att koppla in den? Kommer jag åt den med Menu/Setup/Hårddisk/Initialization eller vad det heter?
Sedan måste jag väl skapa en mapp någonstans och skapa en sökväg? Hur har du gjort?
Jag rensar en USB hårddisk och skall sedan försöka.
-
Bara anslut kontakten sen är det klart att börja använda om du använder Pli.
-
Jag har VTI image på min vuuno4k, men det kanske fungerar på samma sätt. Får försöka efter Hockeyn.
-
Nej, Pli är den enda som fungera direkt efter man har anslutit usb kontakten.
-
Jag kan inte riktigt släppa detta med NFS delning. Så även om jag får igång en USB HDD, så vill jag försöka att klara av delningen.
I etc/exports i vuduo2 har jag nu:
/media/hdd/movie/ 192.168.0.0/24(rw,no_root_squa,sync) och samma monteringsoption i vuuno4k.
Serverdelningen i vuuno4k var /export/hdd och det har jag ändrat till /media/hdd/movie, samma som i vuduo2.
Use as HDD replacement har jag kvar "nej".
Jag har startat NFS-servern i vuduo2, och det funkade, men vuuono4k ´'mountar' inte!
Linuxsat-support anger monteringsoptionerna till (rw,soft,upd,nolock) och i vuuno4k-boxen stog det från början (rw,nolock,tcp).
Jag har provat alla tre optionerna utan resultat.Nu behöver jag lite tips för att gå vidare med detta.
-
När det gäller USB-HDD, så hoppas jag att "tjena" har lite att komma med.
-
Use as HDD replacement ska vara "yes".
-
Jag har provat att ha yes vilket inte har hjälpt, men skall ändra för att komma lite närmare lösningen.
När det gäller USB-hårddisken, undrar jag om den skall ha egen strömanslutning eller om det går med min Verbatim, som får ström via USB-ingången?
-
Hmmmm.
Kommando för att montera:
mount -t nfs "IP-adress_till_server":"monteringspunkt_på_server" "monteringspunkt_på_klient"
Ex.
mount -t nfs 192.168.1.10:/media/hdd /media/hdd
-
Som sagt innan här,bara att sätta i usb, från extern hdd.ska funka direkt
men kanske inte så på alla image
kör pbnigma här..där funkar det direkt