Den är väldigt lik den jag har men 653 spänn är lite väl kanske.
Utskriftsvy
Hurdan hårddisk är det som sitter i en sån dvd?
Är dom tro krypterade att fungera bara i en viss spelare.
Jag har en LG som fungerar.
Men ids inte börja öppna den då den just fungerar.
Håller dock med att vad du än gör öppna ej hårddisken fysiskt. Då är det garanterat disaster. YouTube är bra se tips men allt där stämmer inte heller.
Säker att det är just hårddisken som paijat?
En av mina Vu+ boxar betedde sig liknande men hårddisken var hel!
Hmmmm.
Jag hade tagit ut disken och kopplat den till en Linux dator. Stor chans att Linux kan läsa filsystemet.
Håller med!
Även om innehållet skulle vara rappakalja så går disken eventuellt att klona.
Då har man innehåll räddad.
Sedan leka med en ny disk o gamla spelaren eller en likadan spelare.
Är det en IDE disk så måste ju disken matas separat med spänning.
När dom där LG kom var nog IDE mer standard.
Någon föreslog frys. Kan ju absolut fungera men då måste disken klonas fort som fan till en frisk disk. Att sätta tillbaka och börja bränna skivor tar ju tid att göra speciellt med den där LG då den ibland bränner i realtid ;)
Har man i en LG redigerat det minsta inspelningen på hårddisken blir det omkodning när den bränner.
Stora buggen i just LG!
Jag äger en Toshiba VHS, Hårddisk, DVD-RW, DVB-T kombo också.
Där kan man spela in från VHS, DVB-T osv flera timmar och redigera på hårddisken att den ryms till DVD och få snabb bränning plus behålla kvaliten! Men så fungerar ej LG.
Nu är dock DVB delen körd i den kombon då Sverige gick över till Mpeg4 och Finland gick över till DVB-T2.
Men annars tusen gånger bättre än LG maskinen.
Hjälper nu inte trådstartaren de sistnämda sakerna. Men tog ändå upp det hur annorlunda allt fungerar och just att LG mest säkert krypterat innehållet på hårddisken när den själv heller ej klarar bränna i ordentlig fart till dvd (om man redigerat videon).
Ps. Min LG kkarar också bara av DVB-T och analog tv ;) så i den är också tunerdelen rätt körd.
Men jaja jag anvönder ju dessa bara till att överföra VHS och via S-Video från en Super VHS bandare/Hi8 till digital format.
Har läst att de inte ska vara krypterade så det ska gå läsa av i en dator.
Jag har en till likadan LG recorder som är fungerande, man kanske skulle testa sätta i den felande hårddisken i den och se vad som händer :)