Ursprungligen postat av
atomized
Finns den eller finns den inte...? Det går inte att begripa vad du skriver... :(
Jag sitter på en linux och en windowsdator... och kopierar/klistrar in och ungefär var 3:e gång man ska göra ett inlägg så hänger sig forumet, det e det det beror på :(
Har editerat mitt inlägg nu (finns ingen sådan fil)
Eftersom du har både cccam och mgcamd installerat så måste du tala om för boxen vilken softcam den ska välja för att avkoda en viss kanal. Om du gav lite vettig information och från början hade sagt att du körde cccam så hade vi väl sparat c:a 100 onödiga inlägg i denna tråden...
Tala nu om vilken box du har? Vilken image du har? Hur du har installerat mgcamd? Så kan nog någon tala om för dig hur du ska ställa in så att mgcamd blir default cam.
Ett tips kan vara att leta efter något som heter "panel" i menyerna. Om du installerade mgcamd från menyerna så gjorde du antagligen det från ungefär samma ställe där du också kan ställa in vilken cam som ska vara default. På min IPBox 9000HD som kör Enigma 2 så har jag en "AAF-panel" och under den en "softcam panel" där jag ställer in de här sakerna. Nu har inte du en "AAF-panel" men troligen har du något liknande med annat namn.