-
Hackandet beror, som du säkert redan förstått, på att minnespinnen är för långsdam på att överföra de stora datamängder som behövs.
Är det en USB-ansluten hårddisk du har? (extern som du skrev är lite luddigt).Kan du inte ansluta den istället för minnespinnen? Problem löst...
-
det är en usb-ansluten hårddisk. nu har jag tömt flash minnet genom min data...men allt jag spelar in går ändå till flashminnet...
-
Hmmmm.
Att den spelar in på flash beror på att din disk inte är monterad på rätt ställe i filsystemet. Det kan beror på:
1. Felaktigt filsystem (om du inte lyckades med fdisk)
2. Misslyckad formatering
3. Misslyckad montering.
Kommandona mount samt df kan ge oss en vink om vad du har gjort / inte gjort.
-
Nu har jag fixat d,läste d här...Från meny kan du "initiera" disken och då skapas filsystemet ext2 (ext3) på disken. Efter det så är det enklast med en omstart.
Därefter kör du telnet till boxen & skriver:
mkdir /hdd/movie OBS!!! Små bokstäver
jag fick fram på mediaplayer en harddisk mapp bredvid den gamla flash mappen...jag har spelat in i snart 1 tim nu och de hackar inte(jag har provat d) d enda bara är att d jag spelar in kommer på båda mapparna harddisk och flashmappen.
jag lämnar den som den är Det funkar nu!!!
1000 tack för att du hjälpte mej!!!
-
mount: can't find /dev/sda1 in etc/fstab
Hjälp vad ska jag göra om jag inte har sda1 i etc/fstab? Är nybörjare inom detta område.
Edit: Har löst det nu!
-
Jag har problemet att jag spelar in både på usb-disken och på på boxens minne och då kraschar den när minnet blir fullt. Om jag fattar det hela rätt så finns mappen media/hdd både i usbdisken och på boxens minne...ska det vara så?
Har letat mig fram och ställt in sökvägen till media/hdd och vad jag förstår så har jag valt sökvägen till usbdisken och inte boxens minne...