hittar inga kanaler när jag gör manuellsökning på 12054v
Har sat: Thor 5/6 Intelsat 10-02(0,8W), Astra 4A/SES 5 (4,9E)
Utskriftsvy
hittar inga kanaler när jag gör manuellsökning på 12054v
Har sat: Thor 5/6 Intelsat 10-02(0,8W), Astra 4A/SES 5 (4,9E)
Eftersom vi pratar Viasat-kanaler så är det på Astra 4A/SES 5 som du ska göra kanalsökningen.
yes gjorde manuell sökning där men hittade 0 kanaler på 12054v. är det fel inställning på parabolen ?
Verkar inte som du förstår att du ska skita i kanalsökning. Du laddar ju bara upp filerna o sedan är det bara att börja zappa!
http://www.comhit.net/downloads.php?do=file&id=1204
Jag gör ingen J-vla kanalsökning får ändå inte fram kanalerna. varför skulle jag annars sitta här och fråga !!!???
Har du provat att gå in i satfinder menyn och knappat in frekvenserna manuellt och kollat vilken signal stryka du har ?
Hmm.. Viasat fungerade inte här i morse. La in ny satelites.xml och ställde om till Astra 4A/SES 5 i tunerkonfigurationen. Alla Viasat kanaler utgråade.
Servern säger:
viasat [videoguard2] classD3 ins54: status 90 00 = ok but cw=00 -> channel not subscribed
Gör jag en "refresh entitlement" på readern med Viasatkortet, så skriver den på EMM Written
UK / G / S / UQ
0 / 38 / 3 / 0
Måste jag trycka in kortet i orginalboxen?
Nja, då verkar det ju som att det skrivs EMM. Men hur ser det ut med datumen då? Har de gått ut eller gäller de fortfarande?